2018-04-10

8 zalet wykorzystania Google Shopping przy promocji sklepu internetowego

Jako właściciel sklepu internetowego lub osoba odpowiedzialna za wyniki sprzedażowe w e-commerce zapewne ciągle zadajesz sobie pytanie: Jak zwiększyć sprzedaż?

Istnieje wiele sposobów wspomagających wzrost liczby transakcji, jednak nadal podstawą jest dotarcie do większej ilości osób. Duże audytorium to jeszcze nie wszystko – istotne jest, by trafić do klientów, którzy będą zainteresowani ofertą. Każdego dnia miliony ludzi szuka odpowiedzi na swoje potrzeby poprzez wyszukiwarkę Google – wyjdź im naprzeciw ze swoją ofertą, a zostawią pieniądze właśnie u Ciebie.

Czym jest Google Shopping?

Zakupy Google to rodzaj kampanii AdWords w wyszukiwarce, która jest dedykowana sklepom internetowym. Usługa ta pozwala na wyświetlanie zdjęć produktów wraz z nazwą, ceną oraz domeną internetową w wyszukiwarce Google. Tak skonstruowane reklamy wyświetlane są ponad wszystkimi wynikami wyszukiwania oraz w kolumnie po prawej stronie.

Do wdrożenia reklam w takim modelu wymagana jest integracja sklepu z Google Merchant Center. Jest to narzędzie, które umożliwia przesyłanie informacji o sklepie i produktach bezpośrednio do Google, które następnie są wykorzystywane do tworzenia kampanii Google Shopping. Obecnie zdecydowana większość platform e-commerce pozwala na bezproblemową integrację Twojego sklepu z systemem AdWords.

Dlaczego warto uruchomić Google Shopping?

1. Lepsza widoczność w wynikach wyszukiwania

Reklamy Google Shopping wyświetlają się na górze strony z wynikami wyszukiwania , co daje większą możliwość zwrócenia uwagi użytkownika, niż w przypadku reklam znajdujących się poniżej tej listy.

2. Atrakcyjny wygląd reklamy

Obraz mówi więcej niż tysiąc słów – to popularne powiedzenie ma również zastosowanie w tej sytuacji. Większa część naszego społeczeństwa to wzrokowcy, dlatego internauci chętniej zareagują na produkt, który będą widzieć na zdjęciu. Dodatkowo ukaże im się również cena, dzięki czemu bezpośrednio będą mogli zdecydować czy chcą dokonać zakupu.

3. Wysoka skuteczność

Reklamy Google Shopping charakteryzuje wysoka skuteczność – na stronę przekierowywane są tylko te osoby, które wykazały wstępne zainteresowanie produktem.

4. Skrócona ścieżka zakupowa

Osoby trafiają bezpośrednio na kartę wcześniej wybranego produktu, a stąd pozostaje tylko krok do dokonania zakupu. W przypadku zwykłych reklam tekstowych odbiorcy często kierowani są na bardziej ogólne kategorie produktowe.

5. Płatność tylko za kliknięcie

Podobnie jak w przypadku zwykłych reklam tekstowych płacimy tylko wtedy, gdy potencjalny klient kliknie w naszą reklamę, a nie ponosimy kosztów za same wyświetlenia.

6. Możliwość dostosowania stawki za kliknięcie w zależności od marży lub ceny produktu

W panelu Google Merchant Center możemy dokonać niestandardowej kategoryzacji produktów, np. po cenie artykułów lub marży. Pozwala to na optymalne dopasowanie stawki pod kątem uzyskiwanego zwrotu z reklamy. Jest to możliwe dzięki temu, że w tym modelu ustawiamy stawkę dla konkretnego produktu, a nie słowa kluczowego.

7. Mniejsza konkurencja

Wiele sklepów wykorzystuje tylko zwykłe linki sponsorowane, które na tle innych obrazów przestają się wyróżniać. Trend ten jednak się zmienia, sklepy coraz chętniej implementują Google Shopping do swoich działań promocyjnych – pamiętaj o tym, aby nie dać się wyprzedzić konkurencji.

8. Świetnie uzupełnia się z innymi formami reklamy w Google Ads

Kampania Google Shopping może być skuteczna jako jedyna forma reklamy, jednak najlepsze wyniki osiąga w połączeniu z reklamami tekstowymi oraz remarketingiem dynamicznym, tworząc spójny ekosystem generujący klientów.

Google Shopping to bez wątpienia świetne narzędzie do zwiększenia sprzedaży w Twoim sklepie internetowym. Jeśli jeszcze z niego nie korzystasz i potrzebujesz pomocy przy wdrożeniu tego rodzaju kampanii – skontaktuj się z nami, chętnie Ci pomożemy!

All rights reserved LUPIGO.PL © 2024

/ Polityka prywatności