2018-03-14

Chatbot – Twój wirtualny doradca klienta

Ogromna popularność mediów społecznościowych sprawia, że użytkownicy oczekują szybkiej odpowiedzi na zadane w sieci pytanie lub błyskawicznego rozwiązania ich problemu.

Pragną prowadzić otwartą komunikację z markami i mieć możliwość zwrócenia się do nich, gdy mają pytanie dotyczące oferowanego produktu lub usługi. Od przedsiębiorców obecnych w sieci wymaga to nieustannego kontrolowania wiadomości pozostawionych na czacie, Messengerze lub na profilach w Social Media.

Jeśli jednak jako przedsiębiorca, administrator strony lub fanpage’a nie masz możliwości odpowiadania na pytania klientów przez 24h, możesz skorzystać z coraz popularniejszego rozwiązania. Dzięki ciągłemu udoskonalaniu jest ono w stanie ułatwić Ci pracę i usprawnić komunikację z Twoimi klientami. Jest to chatbot, czyli program wykorzystujący inteligentny interfejs czatu.

Rodzaje chatbotów

Można wyróżnić dwa typy chatbotów: korzystający z zestawu reguł oraz bazujący na uczeniu maszynowym. Pierwszy z nich uzależnia swoje działania od poziomu zaprogramowania, co sprawia, że jego możliwości są dość ograniczone. Odpowiada na konkretne polecenia, a niedokładnie sformułowane zapytania prowadzą do braku zrozumienia i skutkują najczęściej przesłaniem kilku przygotowanych na taką sytuację, gotowych odpowiedzi.

Drugi tworzony jest pod dedykowany cel i jest nastawiony na bardziej niestandardowe wiadomości od klientów. Wykorzystuje się go jako stały komunikator, który pozwala szybko reagować na przedstawione potrzeby użytkowników.

Przykład chatbota na stronie marki Levi’s

Gdzie umieścić chatbota?

Popularnym rozwiązaniem jest zastosowanie chatbota na stronie internetowej. Może to przyczynić się do wzrostu ruchu oraz sprzedaży w witrynie. Klienci mogą poznać firmę, jej ofertę i łatwiej podjąć decyzję zakupową, dzięki otrzymaniu niezbędnej pomocy czy cennika, bez konieczności kontaktu telefonicznego.

Innym, skutecznym sposobem jest wykorzystanie bota w Messengerze Facebooka. Jest to komunikator społecznościowy, który przy odpowiedniej integracji z systemem chatbota, może z powodzeniem prowadzić komunikację firmy z użytkownikami aplikacji. Główną zaletą Messengera jest możliwość wysyłania spersonalizowanych wiadomości, dopasowanych do konkretnych użytkowników lub grup odbiorców, uwzględniając np. ich płeć, wiek lub zainteresowania.

Nowa jakość obsługi klienta

Istnieje mnóstwo możliwości wykorzystania chatbotów. W zależności od tego, jaki cel chcemy osiągnąć, mogą one np.: obsługiwać standardowe zapytania, płatności, rezerwacje online, wyceniać usługi. Dodatkowo wirtualny doradca na stronie może pomóc podczas wyboru produktu lub usługi, przefiltrować pytania, które wymagają pomocy konsultanta czy też pełnić funkcję informacyjną, czyli poniekąd zastąpić newsletter. Za jego pośrednictwem można informować użytkowników o promocjach, nowych produktach czy usługach lub innych aktualnościach.

Oczywiście chatbot nie jest jeszcze w stanie całkowicie zastąpić realnej obsługi klienta z udziałem człowieka, jednak jako nowoczesne rozwiązanie z zakresu digital marketingu pozwala w prosty, szybki i skuteczny sposób komunikować się z potencjalnymi klientami. Zapewnia także natychmiastowe reagowanie na wiadomości od użytkowników, większą wygodę oraz bardziej nowatorski wizerunek firmy.

Jeżeli chcesz poznać więcej możliwości chatbotów lub zamierzasz zastosować je na swojej stronie – skontaktuj się z nami! Doradzimy Ci jak najskuteczniej wykorzystać ten rodzaj komunikacji.

All rights reserved LUPIGO.PL © 2024

/ Polityka prywatności