2019-01-28

Co powinieneś wiedzieć o pracy agencji reklamowej, zanim podejmiesz z nią współpracę?

Zastanawiasz się nad rozpoczęciem współpracy z agencją reklamową?

Zanim będziecie wspólnie i z pełną mocą dążyć do realizacji Twojego celu, warto poznać kilka najważniejszych zasad, jakimi kierują się w pracy agencje reklamowe. Wiedza ta z pewnością ułatwi Wam wzajemną komunikację i współpracę.

Kompetentna agencja poznaje swojego klienta

Zanim zdecydujesz się na wybór konkretnych działań, umów się na wstępną rozmowę z przedstawicielem agencji reklamowej. Po pierwsze – naszym zdaniem łatwiej nawiązać późniejszy kontakt mailowy z osobą, którą widziałeś na żywo, a po drugie rozmowa „face to face” może wnieść sporo ważnych informacji, które przydadzą się podczas późniejszej współpracy. Podczas rozmowy można doprecyzować założenia oferty, zadać pytania dodatkowe. Taki dialog ma też na celu wzajemne poznanie się – swoich gustów, stylu komunikacji. Z tworzeniem kreacji reklamowych bywa podobnie jak z kupowaniem ubrań – powinny być zgodne z Twoim indywidualnie wypracowanym stylem. Podczas rozmowy „na żywo” dużo łatwiej jest na bieżąco zadawać pytania, które nie zawsze padają w korespondencji mailowej. Mogą pojawić się również wątpliwości i niejasności, które należy na bieżąco rozwiać oraz nowe, wcześniej nieznane obu stronom pomysły.

Brief to ważny dokument

Brief, czyli forma ankiety – wywiadu to pierwszy dokument, który otrzymujesz tuż po wstępnej rozmowie i podpisaniu umowy z agencją. Jego główny cel polega na określeniu kierunku zleconego projektu i spodziewanych skutków. Brief powinien być szczegółowy. Pytania o Twoją największą konkurencję oraz oczekiwania to absolutna podstawa, by agencja mogła dowiedzieć się jak najwięcej o Tobie, specyfice Twojej branży, celach, które chcesz zrealizować. Brief służy też do tego, by jak najbardziej precyzyjnie określić rodzaj przekazu, jaki powinien trafić do Twojego klienta, dostosować rodzaj komunikatu, a przy tym zoptymalizować środki, które przeznaczysz na jego promocję. Tak, dobrze czytasz – agencji wybranej przez Ciebie również będzie zależeć na tym, by wydane pieniądze przyniosły jak najlepsze rezultaty, a przy tym nie zrujnowały Twojego budżetu. Stąd też powszechnie stosowana przez agencje reklamowe praktyka, polegająca tworzeniu dwóch alternatywnych wersji oferty dla klienta. Lubimy wiedzieć, za co płacimy i mieć opcje do wyboru. Skuteczna agencja reklamowa customer experienxe i płynące z niego zadowolenie klienta stawia na pierwszym planie.

Na jeden projekt często składa się praca minimum kilku osób

Niezależnie od tego, czy agencja reklamowa tworzy dla Ciebie nową stronę internetową, czy reklamy w Google Ads, musisz pamiętać, że na każdą kreację składa się praca kilku osób. Pojedyncza reklama, którą możesz zobaczyć w Google lub Social Media wymaga stworzenia przemyślanego konceptu, opracowania strategii działania, kolejno stworzenia haseł reklamowych, kreacji graficznych i wdrożenia kampanii. Sporo tego, prawda? Im większe zaangażowanie, tym z jednej strony większy koszt wkładu pracy, a z drugiej dokładność oraz pewność, że dany projekt jest doprecyzowany w każdym calu. Doświadczona agencja reklamowa na pierwszym miejscu zawsze stawia profesjonalizm. Praca zespołowa od początku do końca wymaga pełnego zaangażowania, burzy mózgów, a czasami dodatkowych poprawek.

Jako klient jesteś angażowany w działania

W trakcie pracy nad projektami często pojawiają się nowe wizje, świeże pomysły, coś, o czym wcześniej nie było okazji porozmawiać. Testując rozmaite rozwiązania najlepiej jest komentować je na świeżo, chociażby drogą telefoniczną lub mailową. Poza tym każdy profesjonalista w branży reklamowej swojego klienta traktuje tak, jakby sam chciał zostać obsługiwany – z szacunkiem, uzyskując jak najlepsze rezultaty przy minimalnych nakładach środków. Stąd właśnie potrzeba kontaktu, gdy zaistnieją nowe opcje lub dodatkowe sugestie, które wynikają z bieżącej analizy strategii projektu. Mail czy telefon od agencji reklamowej w trakcie trwania działań potraktuj więc jako przejaw zainteresowania z jej strony.

Nie każda agencja wykonuje te same usługi

Pamiętaj, że mimo tego, że agencja posiada słowo „reklama” w nazwie nie musi zajmować się każdym jej rodzajem. Dlatego zanim rozpoczniecie współpracę, dobrze jest omówić cele, które chcesz osiągnąć i zestawić je z tym, co oferuje wybrana agencja. Rolą agencji reklamowej zawsze jest jak najlepsze dopasowanie projektu do możliwości. Najlepiej znaleźć agencję zrzeszającą szerokie grono specjalistów, którzy będą mogli dołożyć wszelkich starań, by Twój projekt odpowiadał w 100% założonym wymaganiom.

Określenie celu na pierwszym miejscu

Praca agencji reklamowej polega przede wszystkim na promowaniu oraz wsparciu sprzedaży Twoich produktów i usług. Pamiętaj, że powodzenie kampanii reklamowej zależy od wielu czynników. Ważne jest, by już na wstępie współpracy wspólnie z agencją wyznaczyć sobie realne i mierzalne w czasie cele.  Pamiętaj przy tym o wydzieleniu sobie pewnych „widełek”, w ramach których założenia będą wykonywane. Mamy tutaj na myśli fakt, że każda profesjonalna agencja reklamowa zrobi wszystko, by wywiązać się ze współpracy jak najlepiej, nie może jednak zagwarantować Ci dokładnej liczby lajków na Facebooku czy Instagramie.

Obsługa powdrożeniowa tak samo ważna, jak samo zlecenie

Zadanie zostało zakończone, a klient jest bardzo zadowolony z efektu. Na tym jednak profesjonalizm ze strony agencji reklamowej się nie kończy. Klient powinien uzyskać informację na temat tego, że może liczyć na wsparcie również po zakończonym projekcie. Oczywiście mówimy tutaj o konkretnych przypadkach, jakim jest np. zbudowanie i wdrożenie strony internetowej. Nie każdy ukończony projekt będzie wymagać wsparcia powdrożeniowego. Na ewentualne błędy i poprawki, gdy coś nie zadziała w sposób, w jaki pierwotnie powinno agencja zawsze powinna reagować priorytetowo w ramach umowy gwarancyjnej. Kwestią równie ważną po zakończeniu zlecenia jest pozostawienie klientowi świadomości, że zawsze może się kontaktować, gdyby miał jakieś dodatkowe pytania lub wątpliwości co do funkcjonowania strony internetowej lub innego wykonanego przez agencję projektu.

Szukasz profesjonalnej agencji reklamowej? Chcesz osiągać realne cele i rozsądnie dysponować swoim budżetem?

Skontaktuj się z nami!

>>KONTAKT<<

All rights reserved LUPIGO.PL © 2024

/ Polityka prywatności