2019-03-27

Dlaczego warto nagrywać InstaStories?

Instagram Stories to jedna z głównych funkcjonalności, jakie proponuje swoim użytkownikom aplikacja Instagram. W dobie rosnącej popularności przekazów nastawionych na bezpośrednią komunikację z odbiorcą, warto zapoznać się z możliwościami, jakie w tym obszarze prezentuje użytkownikom aplikacja skupiająca miliony użytkowników na całym świecie i wykorzystać ją pod kątem biznesowym.

Relacje video jednym z najpopularniejszych trendów marketingowych bieżącego roku

Relacje video są jednymi z dominujących trendów w marketingu online roku 2019. To kontynuacja trendu, który istniał na rynku w 2018 roku i możemy przypuszczać, że jego popularność nadal będzie się utrzymywać. O tym i innych trendach w marketingu online pisaliśmy tutaj. Nagrywanie krótkich relacji może okazać się szczególnie przydatne zwłaszcza teraz, gdy w aplikacji Instagram będziemy mieć możliwość utworzenia własnego sklepu. Mówiąc sprzedaży i promowaniu produktów kierowanie spersonalizowanego przekazu trafiającego do konkretnego typu użytkownika sprawdza się dużo lepiej niż ogólna reklama. Warto zauważyć, że fani marek wykorzystujących w swych przekazach reklamy, do której angażowani są influencerzy coraz mocniej zwracają uwagę na ich prawdziwość i to, czy polecany przez znane osoby produkt jest rzeczywiście wypróbowany, czy może  jest częścią kampanii reklamowej. Współczesny odbiorca reklam wykazuje się świadomością zasad, na jakich firmy współpracują z influencerami i coraz trudniej mu uwierzyć w prawdziwość przekazu, jeśli wie, że ma do czynienia z płatnymi kontraktami reklamowymi. W 2019 roku użytkownik, wyczulony na tego typu zabiegi, częściej zaufa osobom prowadzącym konto w mediach społecznościowych o mniejszych zasięgach, nagrywającym spontaniczne video i promującym produkty, których w rzeczywistości używają. To ważna informacja dla tych osób lub firm, które chcą rozpocząć przygodę z nagrywaniem filmików na InstaStory.

InstaStories jako odpowiedź na możliwości Snapchata

InstaStories pojawiły się w lecie 2016 roku i dziś śmiało można powiedzieć, że był to słuszny ruch ze strony twórców aplikacji, która umożliwiła swoim użytkownikom tworzenie krótkich, piętnastosekundowych filmów, znikających po 24 godzinach. Po nagraniu swojego video, użytkownik InstaStory ma możliwość umieszczenia w nim filtrów, tekstów, rysunków, naklejek. By wzbogacić obraz można również oznaczyć w nim innych użytkowników lub otagować lokalizację, w której przebywamy. Wprowadzenie InstaStories było o tyle praktyczne, że nie wymagało od użytkowników Instagrama zakładania dodatkowego konta – wystarczyło jedynie „odkryć” nową, dodatkową funkcjonalność na swoim profilu. Od prawie trzech lat krótkie filmiki są regularnie wykorzystywane przez blogerów, influencerów, firmy i osoby prywatne w celu promowania produktów, marek, wydarzeń czy też usług. Obecnie dochodzimy do momentu, w którym użytkownicy Instagrama od przeglądania i publikacji zdjęć (czyli pierwotnego celu aplikacji) wolą oglądać krótkie filmy, pokazujące życie „zza kulis”. Okazuje się, że instagramowe video jest znacznie szybszym środkiem reklamowym niż zdjęcia, których wykonanie wymaga odpowiedniego przygotowania i obróbki.

Jak skutecznie możesz wykorzystać opcje, które daje InstaStory?

Okazuje się, że funkcjonalności Instagrama, które jeszcze kiedyś uznawaliśmy za czystą rozrywkę wykorzystywać możemy dziś jako skuteczną podwalinę pod tworzenie kampanii reklamowych dla produktów oraz sposób na promocję marki. Olbrzymią zaletą promowania poprzez Instagram filmików jest fakt, że wyświetlają się one na całym ekranie smartfona, a ich struktura jest bardzo dynamiczna – przeglądając InstaStories nie wiemy, w którym momencie trafimy na reklamę. To wielka szansa dla marketerów na to, by w czasie kilku sekund móc trwale przykuć uwagę odbiorcy. Poniżej przedstawiamy najciekawsze funkcjonalności InstaStories, które warto wykorzystywać w celu promocji produktów lub marki:

  • Aktywne linki – jeśli ponad 10 tysięcy użytkowników aplikacji obserwuje Twój profil masz możliwość skorzystania z kierowania linku z InstaStories do strony internetowej, np. sklepu internetowego lub platformy typu You Tube. To szybki sposób na przedstawienie wartościowej treści i kierowania do niej konsumenta jednym, szybkim ruchem palca.
  • Ankiety – przydają się, gdy chcesz zweryfikować popularność produktu, zaproponować nowe rozwiązanie lub odkryć preferencje odbiorcy Twoich treści.
  • Hashtagi – są ważne nie tylko w postach, które zamieszczasz na profilu. W Stories również odgrywają bardzo ważną rolę, bo dzięki nim użytkownicy zainteresowani określoną tematyką są w stanie znaleźć Cię pośród innych osób zamieszczających podobne treści.
  • Możliwość zadawania przez odbiorców pytań – angażując fanów swojego profilu w zadawanie przez nich pytań, na które odpowiadasz wzbudzasz zainteresowanie kolejnych widzów, odkrywasz kulisy swojej pracy, dajesz inspirację, masz możliwość nakierowania pytającego na konkretne produkty lub usługi. Dzięki możliwości dodawania swoich Stories do wyróżnionych na swoim profilu (dzięki czemu nie znikną one po 24 godzinach) możesz stworzyć odpowiednik Q&A lub FAQ.
  • Relacja na żywo – umożliwia bezpośredni kontakt z odbiorcami w formie videochata, podczas którego możesz zaprezentować swoje produkty, odpowiedzieć na pytania, podzielić się istotnymi dla Twoich obserwatorów informacjami.
  • Sklep na Instagramie – dzięki połączeniu swojego konta na Instagramie z firmowym kontem na Facebooku możesz w swoich krótkich relacjach oznaczać konkretne produkty i kierować odbiorców do miejsca, w których będą mogli je zamówić. W najbliższej przyszłości użytkownicy będą mogli tworzyć sklepy bezpośrednio w aplikacji Instagram.
  • Zagadki – do komunikacji za pośrednictwem aplikacji możesz zaangażować swoich odbiorców poprzez zabawę – każąc im odgadywać, gdzie jesteś, co robisz, na przykład zamazując część zdjęcia i pytając, co ono przedstawia lub w jakim miejscu się znajdujesz.

Zwróć uwagę na detale

Pamiętaj, że najważniejszymi elementami, które mogą wpłynąć na jakość odbioru Twojego video jest szczerość przekazu oraz jego prostota. Nie staraj się za wszelką cenę umieścić wszystkich informacji na jednym Story – wybieraj najbardziej kluczowe elementy, nie pozwól, by odbiorca został rozproszony nadmiarem treści. Im krótszy i lepiej skonstruowany komunikat, tym większa szansa, że dotrze on do szerokiego grona odbiorców. Przed publikacją każdego Story zalecamy dokładne sprawdzenie, jak prezentuje się całość materiału video, które zamierzamy zaprezentować światu, z położeniem nacisku na zrozumienie przekazu, a także scenografię (bałagan w pokoju lub niekorzystnie padające światło nie będą naszym sprzymierzeńcem).

InstaStories to doskonała inspiracja dla wszystkich, którzy za pomocą kontaktu z publiką pragną wzbogacić swoją strategię biznesową. Jej największym plusem jest powszechna dostępność i brak opłat poza (płatnymi kampaniami reklamowymi) za umieszczanie treści oraz możliwość szybkiego ich dodawania. A jeszcze nie tak dawno, by nakręć video reklamowe potrzebowaliśmy operatora, montażysty i producenta, którzy obsługiwali zaawansowany sprzęt i oprogramowanie… Dzięki rozwojowi techniki wszystkie czynności, wykonywane przez zespół projektowy możesz wykonać samodzielnie, za pomocą telefonu. To jeden z głównych powodów, dla których warto wykorzystywać Instagram w tworzeniu strategii dla swojego biznesu.

Szukasz skutecznego sposobu na pozyskanie klientów?

Rozważasz promocję swojej marki za pomocą social media?

Napisz do nas!

Doświadczony zespół przygotuje propozycje działań reklamowych dostosowanych do Twojego biznesu.

 >>KONTAKT<<

All rights reserved LUPIGO.PL © 2024

/ Polityka prywatności