Google Marketing Live 2019 – czym zaskoczył nas koncern?

W minionym tygodniu odbyła się konferencja Google Marketing Live. W tym roku koncern  przedstawił szereg innowacyjnych rozwiązań oraz ścieżek rozwoju, którymi będzie kierował się w pracy przez najbliższe 12 miesięcy.

Tegoroczna konferencja skupiona była przede wszystkim na wzmocnieniu użyteczności znanych konsumentom technologii i nowych sposobach docierania do odbiorców reklam. Google Marketing Live 2019 pokazało także nowe możliwości, jakie dają nam smartfony oraz sztuczna inteligencja.

Według danych Google aż 85%* osób od momentu zapoznania się z produktem w już ciągu 24 godzin decyduje się na jego zakup, w międzyczasie sprawdzając w sieci recenzje na jego temat oraz porównując ceny w różnych miejscach. Nie dziwi więc fakt, że Google wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników chce usprawnić proces zakupowy i wpłynąć na zadowolenie klienta płynące z jego przebiegu. Poniżej przedstawiamy najciekawsze według nas rozwiązania, jakie pojawiły się na tegorocznej konferencji Google Marketing:

*dane pochodzą ze strony https://blog.google/products/ads/new-ad-innovations-new-consumer-journey/

Modele 3D w wyszukiwarce

Dzięki wprowadzeniu modeli 3D w sieci wyszukiwania będziemy mogli zobaczyć produkt z każdej strony. To bardzo przydatna funkcja, szczególnie dla reklamodawców, którzy będą mieć możliwość dokładnej prezentacji produktu w świecie wirtualnym. Rozwiązania 3D ucieszą zwłaszcza tych kupujących, którzy mają kłopot z  wyobrażeniem go sobie w świecie rzeczywistym. Dzięki zastosowaniu modeli 3D w wyszukiwarce będziemy mogli przyjrzeć się dokładnie budowie danego przedmiotu, a nawet wirtualnie …. położyć go na biurku, sprawdzając jego rzeczywiste gabaryty.

Android Q dbający o bezpieczeństwo użytkownika

Najnowsza wersja Androida posiadać będzie tak zwany „ciemny motyw”, który pozwoli na oszczędzanie baterii w telefonie oraz korzystanie z niego w ciemnym otoczeniu. Nową funkcją oprogramowania będzie również czas skupienia, pozwalający wyciszyć najbardziej rozpraszające aplikacje na jakiś czas, ale nie odcinający użytkownika od nich całkowicie. Korzystający z Androida będą mieć możliwość blokowania wybranych aplikacji, pozwalając skupić się na wykonywanych działaniach. Google zapowiada również, że wszelkie aktualizacje związane z bezpieczeństwem i ochroną prywatności użytkowników będą trafiać do odbiorców na bieżąco. Posiadający smartfon z Androidem będzie na bieżąco informowany, gdy dana aplikacja będzie chciała pobrać dane o jego lokalizacji.

Google Asystent z trybem dla kierowców

Asystent Google będzie zaktualizowany, reagując w szybszym tempie na polecenie użytkownika i nowe zapytania, a także kontekst, w jakim zostały zadane (kolejne zadawane pytania mogą nawiązywać do poprzednich). Dzięki temu asystent może wykonywać kilka komend, które pozwolą na przykład zrobić zdjęcie i uruchomić jednocześnie mapy Google. To olbrzymie ułatwienie dla kierowców – interfejs użytkownika zmienia się, będąc bardziej przydatnym w czasie planowania i wyznaczania trasy. W kwestii motoryzacji Google postanowił również rozszerzyć funkcję Duplex, której algorytmy pomogą rezerwować wypożyczane samochody i maksymalnie uproszczą ten proces. Szczegółowe informacje na ten temat powinny pojawić niebawem w sieci.

Nowe formaty reklam

Google pracuje nad nowym formatem reklam, których targetowanie opiera się na zainteresowaniach użytkowników. Na ich wyświetlanie będą mieć wpływ odwiedzane wcześniej witryny czy oglądane filmy. Format o nazwie Discovery Ads, składający się z materiałów graficznych oraz tekstów wyświetlany będzie na stronach mobilnych You Tube oraz Gmail i powinien zostać wprowadzony końcem 2019 roku. Innym formatem reklam będą przekazy pod postacią galerii zdjęć o nazwie Gallery Ads. Ten typ reklam pozwoli użytkownikowi wejść w galerię wszystkich zdjęć produktu i przesuwać je prosto z poziomu reklam. Ciekawą opcją od Google jest także Showcase Shopping Ads, będące połączeniem komunikacji wizerunkowej z reklamą shoppingową. Dzięki niej formaty reklam oprócz produktów, będą pokazywać również przekazy wizerunkowe. Ten rodzaj reklam będzie wyświetlany w wynikach wyszukiwania, na Gmailu, YouTube oraz w feedzie produktowym razem z newsami Discovery. Jednym z najciekawszych formatów, prezentowanych przez Google jest również App Deep Link, która pozwala linkować z reklamy do miejsca w aplikacji na smartfonie, dając szerokie możliwości platformom opartym bezpośrednio na aplikacjach.

Planer skuteczności

Narzędzie to jest już dostępne na kontach Google Ads. Przy określonej wysokości budżetów dla poszczególnych kampanii, planer skuteczności pozwoli zaplanować poszczególne działania w ich obrębie. Jest to ważne przede wszystkim z punktu widzenia klientów potrzebujących pomocy w odpowiednim zaplanowaniu wydatków i utrzymaniu ich na określonym poziomie.

 

Wizja najbliższej przyszłości Google pokazuje, że nowe funkcjonalności mogą stać się bardzo przydatne w codziennym życiu, dając konsumentom między innymi możliwość porównania ofert zakupowych i podejmowania decyzji już za jednym dotknięciem palca. Z kolei osobom prowadzącym biznes oraz działającym w świecie marketingu pomogą one usprawnić i skrócić proces dotarcia do odpowiedniego klienta z ofertą jak najdokładniej dostosowaną do jego potrzeb.