2018-11-06
Jak zwiększyć sprzedaż online? Sprawdź skuteczne sposoby!
Prowadzisz biznes w internecie i chciałbyś zwiększyć sprzedaż? Dobrze się składa, bo przygotowaliśmy kilka cennych wskazówek, na co zwrócić uwagę przy promocji sklepu online.
Dzięki nim będziesz mógł jeszcze lepiej wykorzystać nadchodzący okres, czyli końcówkę roku, która dla e-commerce jest niezwykle urodzajna. Wykorzystaj porady, aby cieszyć się z rosnącego grona klientów.
1. Prawidłowo działająca strona firmowa
Meritum Twojej działalności, które powinno funkcjonować prawidłowo w każdym aspekcie. Potencjalny klient, który trafi na Twoją stronę, musi wiedzieć, jak się na niej poruszać, a proces zakupowy powinien być krótki i prosty. Odpowiednia nawigacja pozwoli na swobodne i przyjemne poruszanie się po Twojej witrynie. Wiele osób prowadzących swój biznes często nie zwraca uwagi na to, jak zachowują się użytkownicy po trafieniu na ich stronę, a jest to jeden z najważniejszych elementów, jeśli chcemy, aby użytkownik stał się naszym klientem.
2. Wartościowy fanpage
Prowadzenie fanpage’a, który będzie angażował odbiorców do działania, a w dalszej kolejności sprzedawał produkty bądź usługi, nie jest wcale takie łatwe, jak mogłoby się wydawać. Ważne jest, aby dodawane treści były wartościowe dla danej grupy odbiorców. Informuj o wszystkich promocjach i innych aktualnościach za pomocą swojego fanpage’a, ponieważ bardzo często dla większości osób media społecznościowe są pierwszym źródłem informacji. Promuj także swoje posty, aby docierać do większego grona odbiorców, zwłaszcza że już od dawna wiadomo, iż Facebook ograniczył zasięgi organiczne.
3. Persona w reklamach
Chcesz reklamować się na Facebooku? Sprecyzuj najpierw do kogo chcesz dotrzeć, w jakim wieku, o jakich zainteresowaniach – jednym słowem – stwórz profil potencjalnego klienta. Dzięki temu Twoje reklamy będę prawdopodobnie bardziej skuteczne i zyskasz wartościowych odbiorców. Wykorzystaj do tego narzędzie Facebooka – Audience Insights, czyli statystyki grupy odbiorców. Sprawdzisz tam, jak wygląda Twoja docelowa grupa, czym się charakteryzuje i na co zwrócić uwagę przy kierowaniu reklam.
4. Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych
Prowadząc wiele kampanii reklamowych możemy śmiało powiedzieć, że znaczną część ruchu zawsze generują urządzenia mobilne. Co to oznacza? Wielu użytkowników przeglądających strony internetowe korzysta z telefonów komórkowych, dlatego warto mieć to na uwadze przy projektowaniu jakiejkolwiek witryny. Powinna być ona zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, aby wyświetlała się taka samo poprawnie, jak na komputerze, a poruszanie się po niej nie było utrudnione. Może się okazać, że Twoi Klienci wolą dokonywać zakupów z telefonu, niż z komputera.
5. Konkursy i remarketing
O tym, że konkursy warto organizować wie każdy. Zyskujesz dzięki temu ruch, zaangażowanie użytkowników i większe zainteresowanie Twoimi produktami. Należy jednak przemyśleć całą akcję, aby mieć z niej jak największe efekty. Jeśli organizujesz konkurs, zbierz listę osób, które weszły w oczekiwaną interakcję, a następnie docieraj do nich remarketingowo ze swoją ofertą. Bardzo często do tego celu wykorzystuje się landing page, czyli dedykowaną stronę lądowania, która precyzyjnie przedstawia reklamowany produkt lub usługę (więcej na temat landing page przeczytasz tutaj). Zbierzesz w ten sposób listę użytkowników, którzy byli zainteresowani reklamowanym przez Ciebie produktem, ponieważ wcześniej kliknęli w Twoją reklamę.
Nie wiesz, czy uda Cię się zrealizować wszystkie punkty, a chciałbyś skutecznie reklamować się w sieci? Zleć to profesjonalistom, którzy zadbają o Twoją promocję w każdym aspekcie. Skontaktuj się z nami!