2019-07-03
Jak tworzyć angażujące użytkowników treści na Facebook’a?
Facebook mocno się zmienił na przestrzeni ostatnich 10 lat. Od strony początkowo służącej budowaniu sieci kontaktów przeszedł długą drogę, by stać się jedną z najpopularniejszych obecnie platform służących do promocji marek w sieci.
Podążaj za zmianami
Współcześnie większość firm posiada konto na Facebook. Normą jest, że potencjalni klienci, pragnący skorzystać z danej usługi lub zakupić produkt odwiedzają fanpage firmy, by sprawdzić dokładny zakres działalności, numer telefonu czy jej lokalizację. Jednak w dobie wszechobecnej konkurencji samo „bycie” na Facebooku nie wystarczy – warto wyróżnić się wśród gąszczu usługodawców dzięki systemowi reklamowemu Facebooka. Angażujące treści, informowanie o bieżących promocjach, regularność i konsekwencja w realizacji obranej strategii to główne czynniki , by podjęte w zakresie Facebooka działania mogły przynieść zamierzony skutek.
Przyciągnij uwagę
Przykuwające uwagę zdjęcie w tle, czytelny, jasny opis, uzupełnione informacje na temat rodzaju i miejscu wykonywania usług to absolutny niezbędnik, by oglądający profil użytkownik zechciał na niej pozostać i zagłębić się w przedstawione treści. Warto pamiętać, by dodawanie materiałów na fanpage odpowiednio planować w skali długoterminowej, śledzić obowiązujące trendy i wydarzenia, do których można się odnieść, a także zmiany, jakie w swoimi funkcjonowaniu zapowiada sam Faceboook. Rozpoczynając przygodę z promocją marki w jego obszarze należy przyjrzeć się mechanizmowi działania algorytmów i prognozom rozwoju – szacuje się, że w roku 2020 na Facebooku aż 90% treści przezeń przekazywanych będą treściami video. Numerem jeden wśród rodzajów przekazów będą także już w tym momencie bardzo popularne transmisje na żywo, obecnie oglądane nawet 3 razy chętniej niż zwykłe formaty video! Potencjalnie świadczyć to może o potrzebie powrotu do bardziej spontanicznej komunikacji, która zeszła nieco na dalszy plan poprzez częste używanie w social mediach słowa pisanego. Dzięki relacjom w czasie rzeczywistym mamy możliwość komentowania i wchodzenia w interakcję z prowadzącym transmisję, nawiązując pośredni, a jednak bliższy kontakt niż tylko poprzez wysłanie wiadomości do skrzynki. Gdy promujemy konkretny produkt za pomocą relacji na żywo, konsument otrzymuje możliwość zobaczenia go z wielu stron, porozmawiania ze sprzedawcą, zadania dodatkowych pytań. Przy tworzeniu treści w kanałach social media warto pamiętać o pewnym ograniczeniu – tylko kilkunastu odbiorców na stu potencjalnych, scrollując ekran swojego komputera lub telefonu zatrzyma się, by spojrzeć lub kliknąć w Twój post. Wnioski? Przyciągaj uwagę, wzbudź ciekawość, jeśli zajdzie taka trzeba zszokuj – pamiętaj tylko, by wszystko to działo się spójnie z założonym celem i nie kłóciło się z budowanym przez Ciebie wizerunkiem.
Bądź dokładny i dociekliwy
Przed dodaniem treści na stronę Facebook lub utworzeniem reklamy zawsze warto sprawdzić, jak prezentować się ona będzie na ekranie komputera oraz smartfona, czy wszystkie linki są poprawne, a ilustrująca post grafika posiada odpowiednie rozmiary, sformatowane pod urządzenia, na których będzie się wyświetlać. Warto wypracować swój język komunikacji z odbiorcą – inny będzie w przypadku, gdy sprzedajemy ubrania dla dzieci, a inny, gdy oferujemy usługi w zakresie szkoleń z IT. Chodzi o dobór odpowiedniej stylistyki, która dla odbiorców komunikatów będzie zrozumiała i przyjazna. Równie ważną cechą, która potrafi skutecznie zrazić odbiorcę są błędy językowe, stylistyczne i ortograficzne, które wpływają zarówno na nieodpowiednie rozumienie komunikatu, jak i irytację odbiorcy. Podobnie może być, jeśli zdjęcia wykorzystywane w postach regularnie będziemy pobierać z bezpłatnych baz. Pamiętaj – autentyczność w świecie reklamy internetowej dziś gra pierwsze skrzypce. W przypadku, gdy nie jesteśmy pewni co do obranego kierunku lub mamy wątpliwość co do poprawności językowej warto zaufać specjaliście od contentu, który pomoże w wskazaniu odpowiedniego stylu komunikacji. Więcej o contencie w tworzeniu reklamy internetowej znajdziecie tutaj.
Wykorzystaj moc reklamy
Tworzenie komunikacji, która nie będzie kierowana do właściwego odbiorcy jest pozbawione sensu, generując niepotrzebnie stracony czas i koszta. Ilość lajków pod postami nie wystarczy, by dotrzeć do odpowiedniej ilości osób i zdobywać zasięg – najważniejszy parametr komunikacji na Facebook’u. Samo pozyskiwanie „lajków” to jeden z elementów znacznie ważniejszego celu – budowania rozpoznawalności na szeroką skalę oraz wzmocnienia sprzedaży produktów lub usług. Im komunikat płynący z posta będzie ciekawszy, tym większa ocena jego atrakcyjności przez niebieski portal i większa liczba osób, do których dotrze. Warto przy tym pamiętać, że wyniki organiczne, które osiągniemy bez nakładów na reklamę będą mocno ograniczone. Planując długofalowe działania warto zainwestować w promocję treści na Faceboook’u. Co daje nam taka reklama? Oprócz budowania szerokiej sieci zasięgu mamy możliwość tworzenia przekazów w różnorodnych formatach – od postów w formie karuzeli, sprawdzających się świetnie jako prezentacja produktu, po reklamy w formatach video. Pamiętaj, że reklama internetowa dla sklepu internetowego lub innego typu działalności może być tworzona z każdego miejsca! Rzeszów, Warszawa, Kraków – nie ogranicza Cię miejsce, jak to bywa w przypadku reklam wielkopowierzchniowych. Jednym z jej głównych atutów też możliwość zaawansowanego targetowania do wybranych grup docelowych na podstawie wieku, zainteresowań czy wspomnianego wcześniej miejsca zamieszkania. Poprzez promowanie postów lub tworzenie kampanii na polubienia strony sprawisz, że wokół niej zgromadzi się wartościowy ruch, zainteresowany ofertą Twojej firmy, a tworząc reklamę zorientowaną na zdobywanie konwersji będziesz w stanie sprawdzić, co robią odbiorcy Twojej strony po obejrzeniu reklamy na Facebooku. Możliwości jest wiele – jednak w każdym wypadku warto zastanowić się, jaki typ kampanii reklamowej będzie najlepszy dla Twojego biznesu. Planując długotrwałe działania na Facebook’u, warto przedyskutować je ze specjalistą.
Chcesz wiedzieć więcej na temat kampanii w social media? Potrzebujesz pomocy w zakresie prowadzenia kanału Facebook?
Zadzwoń lub napisz.
Porozmawiajmy o Twoim biznesie!