LinkedIn – czy warto założyć konto na portalu?

Linkedin – czy warto założyć konto na portalu?

Odpowiadamy na pytanie, czym tak naprawdę jest LinkedIn i w jaki sposób można go wykorzystać w celach biznesowych. Wyjaśniamy, jakie zalety płyną z prowadzenia kampanii reklamowych w tym serwisie.

Czym jest LinkedIn?

Portal LinkedIn to miejsce, w którym możemy pozyskać wartościowe kontakty biznesowe, a także odbiorców udostępnianych treści – na przykład firmowego bloga. Obecnie większość z nas posiada konto na Facebook – zarówno prywatne, jak i firmowe, dlatego często zadawanym przez jego użytkowników pytaniem jest: „Czy potrzebuję tworzyć profil na LinkedIn, jeśli jestem na Facebooku??” Nasza odpowiedź brzmi – jak najbardziej! Podstawowa różnica pomiędzy LinkedIn, a Facebookiem, jest taka, że ten pierwszy jest portalem, służącym stricte do celów biznesowych, a nawiązane dzięki niemu kontakty mają charakter profesjonalny. Facebook pozwala budować bardziej prywatne relacje. LinkedIn to świetne miejsce na zbudowanie zawodowej sieci znajomości, inspiracji w zakresie tworzenia strategii działania, a także znalezienia publikacji, szkoleń i wymiany doświadczeń zawodowych. Pozwala on również na pozyskanie przez firmy pracowników i dużej ilości odbiorców wartościowych treści. Warto stworzyć tam konto, jeśli zajmujemy się rekrutacją, kampaniami reklamowymi online, aktywnie poszukujemy pracy, ale również wtedy, gdy czujemy głód fachowej wiedzy.

Jakie profile funkcjonują w LinkedIn?

Obecnie użytkownicy portalu mogą wybierać spośród czterech rodzajów stron:

  • Profil prywatny – idealny dla osób poszukujących pracy, zainteresowanych newsami z branży oraz budujących sieć kontaktów.
  • Strona firmowa – warto przedstawić na niej profil i cele firmy, poszczególne działy, udostępniać treści związane z rozwiązaniami i możliwościami, jakie firma dostarcza klientom, a także oferty pracy.
  • Strona marki – to innymi słowy strony poświęcone poszczególnym markom, które firma ma w swoim portfolio. Dzięki tworzeniu tego typu strony można docierać do węższej grupy docelowej i targetować odpowiednio przekaz.
  • Strony powiązane – pokazują szerszy ekosystem biznesowy, w którym funkcjonuje dana firma. Przykładem tego może być w przypadku Linkedin – strona Microsoft.

Najważniejsze zalety platformy

Portali i aplikacji używamy przede wszystkim po to, by nawiązywać kontakty, budować renomę, wiarygodność, promować działania i wartości. W przypadku LinkedIn jest to budowanie sieci kontaktów biznesowych, promocja marki oraz pomoc w rekrutacji. Każda osoba posiadająca konto na LinkedIn może ustawić sobie specjalny alert, informujący o nowych ofertach pracy. Z kolei pracodawcy mają możliwość sprawdzenia sugestii, jakie proponuje LinkedIn pod kątem kandydatów idealnych na dane stanowisko. Jedną z najważniejszych zalet portalu jest możliwość dokładnego docierania z komunikatami do zawężonej grupy odbiorców określonych treści – a co za tym idzie – zwiększenia zaangażowania. Kolejną, wartościową z punktu widzenia firmy rzeczą jest możliwość podejrzenia, jakie treści udostępniają pracownicy oraz aktywnego wspierania w ich upowszechnianiu. Inną, istotną funkcją jest sugerowanie treści, co pozwala sprawdzić, jakie komunikaty cieszą się największą popularnością w danej branży. Dane te można uzyskać na podstawie rozmaitych kryteriów: między innymi lokalizacji, branży czy funkcji, przy czym te dodatkowe funkcje są dostępne, gdy profil ma więcej niż 3 tys. obserwatorów.

Poznaj możliwości reklamowe LinkedIn

Podobnie jak jest to w przypadku Facebooka, LinkedIn opiera swoje możliwości reklamowe na algorytmach. W ostatnim czasie portal rozwinął możliwości jeśli chodzi o liczbę formatów reklamowych. Podstawowym formatem, dostępnym na LinkedIn jest reklama tekstowa. Jest ona widoczna wyłącznie na komputerach i wyświetla się zalogowanym na portalu użytkownikom. Można ją znaleźć tuż nad newsfeedem lub w prawej kolumnie na rozmaitych podstronach – stronie głównej profilowej, wynikach wyszukiwania, czy chociażby stronie, na której widzimy potencjalnych znajomych.  Kolejną grupą formatów reklamowych dostępnych w portalu są reklamy służące do promowania publikowanych treści oraz przekierowywania ruchu. Dzięki nim możemy promować content pojawiający się w newsfeedzie. Te treści są dużo lepiej widoczne dla użytkowników, ponieważ emitowane są w najbardziej angażującym miejscu portalu. Można zastosować tutaj kilka formatów, np. tekst i grafikę, video sponsorowane lub przekaz w formie karuzeli, wartościowy z punktu możliwości przekazania historii bądź pokazania wielu funkcji jednego produktu. Co ważne, formaty te pozwalają przekierować ruch na zewnętrzną stronę www czy landing page. Posiadanie profilu w LinkedIn umożliwia także prowadzenie kampanii generującej leady, czyli danych kontaktowych dostępnych wewnątrz portalu, a także tworzenie reklam dynamicznych, dopasowanych do użytkownika na podstawie danych profilowych z LinkedIn. Dzięki ostatniemu typowi reklam można pozyskiwać nowych obserwatorów na profilu firmy. Bardzo popularną formą reklamy na LinkedIn jest także bezpośredni kontakt z odbiorcą, który można nawiązać z pomocą prywatnych, spersonalizowanych wiadomości wewnątrz portalu. Warto zaznaczyć, że LinkedIn dzięki możliwościom remarketingowym umożliwia zbieranie danych dotyczących odbiorców i założonych celów.

Facebook czy LinkedIn?

Korzystanie z mediów społecznościowych i prowadzenie w ich obrębie kampanii reklamowych wiąże się z dostarczaniem odpowiednich treści, kierowanych do odpowiednich targetów. Warto przy tym pamiętać, że te same osoby, które korzystają z LinkedIn posiadają również konto na Facebooku. Obie platformy mają opcje tworzenia kampanii remarketingowych, opartych na listach użytkowników, którzy odwiedzili wymienione witryny. Zarówno Facebook, jak i LinkedIn udostępniają wartościowe dane – LinkedIn targetując je na podstawie stanowisk zawodowych, natomiast Facebook oferując więcej wariantów związanych z zainteresowaniami użytkowników, lokalizacją lub informacjami o urządzeniach, z jakich korzystają. Z powyższych faktów wynika, że warto posiadać konto zarówno na Facebooku, jak i LinkedIn, ponieważ obydwie platformy łączą się, uzupełniając wzajemnie i dając kompletny obraz użytkownika w sieci.

.

Posiadasz konto w social media?

Chciałbyś skutecznie zarządzać swoim profilem?

Napisz do nas!

 >>KONTAKT<<