2018-07-13
Najważniejsze zmiany w Google 2018
Po najnowszej konferencji Google Marketing Innovations Keynote wiemy już, co nasz czeka w niedługim czasie w kwestiach reklamowych!
Kompletny rebranding Google AdWords, który stanie się Google Ads, ale także nowe narzędzia – Google Marketing Platfrom i Google Ad Manager, które będą w sobie skupiać różne funkcje. Więcej na temat tych narzędzi przeczytacie w naszym ostatnim wpisie -> Co się zmienia w Google po 18 latach? Sprawdź!
Dla tych, którzy przeoczyli obrady Google z tego tygodnia, przedstawiamy najświeższe informacje na temat dokładniejszych zmian, które będą wprowadzane sukcesywnie od 24 lipca.
1. Reklamy elastyczne w wyszukiwarce
Od tej pory reklama elastyczna, która będzie się pojawiać w wyszukiwarce, składać się będzie z 3 nagłówków i pola tekstowego do 90 znaków. Do każdej reklamy możemy dodać maksymalnie 15 nagłówków i 4 teksty, które Google Ads automatycznie połączy i stworzy różne kombinacje. Rekomenduje się napisanie od 8 do 10 nagłówków różnych długości, aby uzyskać jak najlepszą skuteczność reklam.
2. Kampanie produktowe
Konfigurowanie kampanii Google Shopping będzie teraz łatwiejsze – feed produktowy zostanie automatycznie stworzony na podstawie zawartości strony, co zaoszczędzi czas wielu reklamodawcom. Pojawią się również kampanie Smart Shopping oparte na machine learning, które obejmować będą reklamy produktowe i reklamy displayowe (w tym reklamy remarketingowe). Miejsca ich wyświetlania obejmują sieć wyszukiwania Google, sieć reklamową Google, YouTube i Gmail. Google będzie mechaniczne umieszczał reklamy w odpowiednich przestrzeniach i dostosowywał stawki w taki sposób, aby zmaksymalizować wartość konwersji.
3. Reklamy wideo w sieci YouTube
W celu wykorzystania potencjału, który drzemie w użytkownikach serwisu, Google wprowadza nowe formaty reklam: TrueView for Action – film będzie zawierał baner z przyciskiem call to action, aby zwiększyć liczbę dotychczasowych konwersji oraz TrueView for Reach – reklamy trwające od 6 do 30 sekund z możliwością pominięcia, mające na celu maksymalizację zasięgu. System YouTube Brand Lift, który bada wpływ reklamy na markę, przy pomocy machine learning pomoże dotrzeć do osób, które po obejrzeniu reklamy wideo będą zainteresowane naszą firmą.
4. Nowy typ kampanii Smart Campaigns
Nowość dedykowana w szczególności małym firmom, które samodzielnie będą mogły prowadzić kampanie reklamowe. Charakteryzować je będzie maksymalnie łatwa obsługa oraz automatyczna optymalizacja. Po stronie reklamodawcy jest określenie budżetu i celu kampanii, a resztą, czyli tworzeniem reklam i optymalizacją zajmie się system. Pojawi się też opcja Landing Page dla biznesów, które nie mają swoich stron internetowych – Google wygeneruje witrynę i ją zoptymalizuje.
5. Inne zmiany
Google Ads oferuje zupełnie nową kolumnę – Landing Page Speed Score, która będzie oceniać szybkość ładowania się strony docelowej w skali od 1 do 10. Przy obecnie rosnącym ruchu z urządzeń mobilnych, prędkość wczytywania strony ma duże znaczenie dla efektywności prowadzonych kampanii.
Zostaną uruchomione dwa ciekawe typy kampanii – lokalna oraz poświęcona branży hotelarskiej. Pierwsza z nich przeznaczona jest dla małych biznesów, których głównym celem jest maksymalizacja liczby odwiedzin klientów w sklepach stacjonarnych. Z kolei w kampanii dla hoteli będzie możliwość utworzenia wielu kampanii na koncie, które będą reklamować hotele w różnych krajach. Dodatkowo dla każdej z tych z kampanii będzie można wybrać odmienną strategię ustalania stawek.
Gigant z Mountain View ogłosił również, że w Analytics będzie dostęp do danych na temat użytkownika, który korzysta z różnych urządzeń. W ramach stosowanego remarketingu będzie można docierać na odmienne urządzenia, z których korzysta ta sama osoba.
Czeka nas dużo nowych zmian, które według Google mają pozytywnie wpłynąć na prowadzone kampanie reklamowe, dlatego jeśli potrzebujecie pomocy, to możecie śmiało się z nami kontaktować. Chętnie pomożemy w efektywnym promowaniu biznesu w sieci!