2019-01-21

Nasz sposób na Brief. Przedstawiamy 5 najważniejszych elementów

Prowadzenie biznesu online to spore wyzwanie. Pomimo tego, że kontakt z klientem odbywa się przede wszystkim drogą mailową lub telefoniczną, komunikacja powinna osiągać jak najwyższy poziom.

Przed przystąpieniem do współpracy z nowym klientem, agencja marketingowa ma za zadanie dokładnie określić, czego od przyszłej kooperacji oczekuje klient. Bardzo pomocny w tej sytuacji jest Brief – dokument opisujący preferencje, oczekiwania, potrzeby klienta oraz formę przyszłej współpracy. Aby skutecznie zrealizować założony cel Briefu, czyli nawiązać kontakt z klientem i wymienić jak największą ilość informacji potrzebnych do stworzenia oferty, zawsze pamiętamy o kilku ważnych zasadach. Poniżej przedstawiamy 5 najistotniejszych elementów, na które zwracamy szczególną uwagę w naszej agencji.

Poznajemy swojego klienta

Jako doświadczona agencja marketingowa wiemy, że tworzenie Briefu wymaga elastycznego podejścia. Wiemy też, jakie zadawać pytania, aby pozyskać istotne dla nas informacje. Dzięki temu współpraca z klientem będzie przebiegała sprawnie, a realizacja usług spełni jego oczekiwania. Podczas tworzenia dokumentu zwanego Briefem, konieczne jest indywidualne podejście do tematu. Im lepiej poznajemy preferencje i oczekiwania klienta, tym lepszą i bardziej dokładną ofertę możemy mu zaproponować. Pytania o dotychczasowe działania reklamowe, posiadane zasoby i obecność w sferze online, a także o dalsze cele marketingowe i biznesowe to podstawowe elementy, od których rozpoczynamy nasz wywiad. W Briefie zamieszczamy także pytania szczegółowe, które pozwolą nam pozyskać wiedzę na temat cennika usług, konkurencji czy specyfiki branży, w której działa nasz klient. Dzięki temu możemy poznać osiągnięcia, strategię działania i otoczenie klienta, a to kolejna ze ścieżek do określenia priorytetów w pracy i osiągania zamierzonych efektów.

Skupiamy się na celu

Niezależnie od rodzaju rozwiązań i usług, jakie chce zastosować klient, wyznaczamy sobie mierzalny, określony w czasie cel. Tym samym sprawdzamy, czy wdrożone przez nas działania odniosły planowany skutek, mamy możliwość monitorowania ich i reagowania na bieżąco. Popularna zasada SMART w przypadku Briefu sprawdza się doskonale. Cele powinny być konkretne, mierzalne, osiągalne, istotne oraz określone w czasie. Oczywiście wszystko zależy od tego, jaki rodzaj zadań mamy zaplanowany. Inaczej będziemy mierzyć cele sprzedażowe, a inaczej wizerunkowe. Zawsze tworzymy unikalną ofertę – coś, co wyróżnia nas  na tle innych – staramy się zaproponować nowoczesne rozwiązanie lub ciekawy pomysł. Skupiając się na powyższych działaniach, używamy języka korzyści i zrozumiałych komunikatów. Z doświadczenia wiemy, że im lepszy Brief stworzymy, tym trafniejszą ofertę jesteśmy w stanie zaproponować klientowi.

Pytamy o konkurencję

Wbrew pozorom w Briefie nie tylko pytania o cele naszego klienta grają najważniejszą rolę. Równie istotne będą informacje na temat tego, jak wygląda jego konkurencja oraz otoczenie, w którym działa. Często prosimy klientów o zebranie jak największej ilości informacji na temat firm, z którymi konkuruje lub dopiero zamierza. Pytamy także o osoby, które podziwia, np. takie, które osiągnęły sukces, pochwalany model prowadzenia biznesu czy życiowe motto, które przyświeca jego działaniom. To przybliża nas do sposobu myślenia klienta i inspiruje do przyszłych działań, które zawieramy w ofercie. Może okazać się, że wcale nie trzeba szukać bardzo daleko, ponieważ najważniejsza z perspektywy klienta konkurencja, znajduje się w zasięgu ręki.

Dbamy o design

Odpowiednia kolejność pytań zadawanych klientowi, przejrzysta szata graficzna, identyfikacja wizualna pokrywająca się z firmową to często pomijany, a wbrew pozorom bardzo ważny aspekt dobrze stworzonego Briefu. Na ładne rzeczy po prostu dobrze się patrzy, a im bardziej przejrzysty i logicznie skonstruowany dokument wysyłamy klientowi, tym lepiej wypełniony otrzymujemy z powrotem. W naszej agencji zasada „mniej znaczy więcej” jest bardzo dobrze znana i obowiązuje także w tym wypadku. Minimum rozpraszających klienta ozdobników i pytania zadane w odpowiedniej kolejności zaprocentują w dalszych działaniach.

Prosimy o feedback

Idealnym feedbackiem do naszego Briefu jest nie tylko dokładne jego wypełnienie, ale także wskazówki uzyskane od klienta na temat tego, co można udoskonalić w samym dokumencie, a także co pomogłoby mu w dalszej komunikacji. Zadowolony z zakończonego zlecenia klient to dowód na to, że jeśli coś dokładanie zaplanujemy, z pewnością zakończy się to sukcesem. Dobrze stworzony Brief to papierek lakmusowy, który wyłoni to, co działa poprawnie oraz to, czego poszukujemy na drodze współpracy z klientem. Usprawnia on pracę zespołu projektowego oraz ułatwia wzajemną komunikację. Im lepiej przygotowany, tym dokładniejszą ofertę jesteśmy w stanie przedstawić. Oczywiście z każdym z naszych klientów jesteśmy w stałym kontakcie na wszystkich etapach współpracy, jednak to właśnie Brief już na starcie zapewnia nam obustronne zrozumienie oraz „szytą na miarę” klienta ofertę, która dostosuje pakiet usług do jego potrzeb.

Czytaj inne artykuły

Kampania reklamowa YouTube w kilku krokach

Kampania reklamowa YouTube w kilku krokach

All rights reserved LUPIGO.PL © 2024

/ Polityka prywatności