2018-01-23

Pomysły na promocję Twojego sklepu internetowego w Nowym Roku cz. I

Prowadzenie sklepu internetowego, który będzie przyciągał coraz to więcej klientów i generował zyski, staje się nie lada wyzwaniem w dobie handlu elektronicznego.

Mnogość firm działających w tej samej branży napędza nas do tego, abyśmy stali się numerem jeden w określonej dziedzinie. Nowy Rok to czas na postanowienia i zmiany. Pora, by zatroszczyć się o Twój biznes! Przeczytaj o kilku sprawdzonych metodach, które z pewnością pomogą Ci zwiększyć rozgłos i zyskać nowych klientów.

Content marketing

Wysokiej jakości materiały to pierwsza rzecz, od której powinien zacząć każdy sklep internetowy. Nasza treść powinna być kreatywna, przyciągać uwagę i zatrzymywać odwiedzających. To, co sobą prezentujemy, świadczy o tym, czy jesteśmy specjalistami w danej branży i czy faktycznie znamy się na tym, co oferujemy innym. Dobrze przygotowana strona wzbudzi zaufanie klientów, dlatego warto zadbać o wartościową i interesującą zawartość. Wzrok z pewnością przykują profesjonalnie wykonane zdjęcia, ciekawa grafika, pasjonujące video czy chwytliwe hasło reklamowe. Na etapie tworzenia treści warto również zwrócić uwagę na ich optymalizację pod kątem SEO, czyli budowanie contentu w oparciu o istotne frazy kluczowe.

SEO

Kiedy posiadamy już stronę bogatą w wartościowe informacje, możemy zająć się naszą widocznością w wyszukiwarce Google. Działaniem, które spowoduje, że znajdziemy się na szczycie listy wyników wyszukiwania, jest pozycjonowanie, zwane SEO (Search Engine Optimization). Klientowi, który wpisze szukane hasło w wyszukiwarkę, ukaże się lista stron, wśród których na czele będzie nasz sklep. Pozycjonowanie nasili ruch na naszej witrynie i wpłynie pozytywnie na sprzedaż i zainteresowanie oferowanymi usługami.

Google Ads

Doskonałym sposobem promocji są reklamy utworzone w Google Ads. To usługa Google, która powoduje, że nasza reklama będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania jako wyróżniona pozycja. Spersonalizowane reklamy ukazują się na samej górze listy lub po prawej stronie. Należy pamiętać, że nasza reklama konkuruje o najlepsze miejsce z przekazami reklamowymi innych firm, dlatego przy każdym wyszukaniu jej pozycja może się zmienić. Plusem jest to, że płacimy jedynie za kliknięcie użytkownika, a nie za samą reklamę. Odpowiednio skonfigurowana reklama w wyszukiwarce Google to już pierwszy krok do naszego sukcesu.

Google Analytics i Google Keyword Planner

Wykorzystując dowolne sposoby promocji sklepu internetowego, powinniśmy skorzystać z dodatkowych narzędzi oferowanych przez Google, aby ulepszyć naszą witrynę i regularnie badać skuteczność prowadzonych działań. Jednym z najpopularniejszych narzędzi jest Google Analytics, który pozwala na uzyskanie informacji odnośnie do ruchu na naszej stronie. Dowiemy się, jak trafił tu użytkownik, która kampania generuje największe zyski, jaka treść budzi największe zainteresowanie itp. Z kolei Google Keyword Planner umożliwia modyfikację słów kluczowych w reklamach. Zezwala na tworzenie nowych list słów kluczowych, podgląd prawdopodobnej skuteczności, a także na określenie budżetów kampanii.

Newslettery i powiadomienia web push

Elektroniczny biuletyn to narzędzie, które oprócz promowania własnego sklepu pozwoli nam utrzymać bliskie relacje z klientami. Atrakcyjny newsletter na pewno zachęci odbiorcę do całościowego zapoznania się z jego treścią i do skorzystania z przedstawianej oferty. Wysyłając wiadomość, musimy pamiętać o tym, aby była ona zgodna z ideą naszego sklepu i zawierała coś, co zainteresuje potencjalnego klienta.
Powiadomienia push to wiadomości, które ukazują się na dole ekranu komputera lub telefonu. W przeciwieństwie do wysłanego newslettera tutaj mamy gwarancję, że nasz komunikat zostanie odczytany, a nie usunięty (z newsletterem nie mamy tej pewności). W ten sposób możemy informować o nowościach w ofercie i aktualnych promocjach, bez wykorzystywania adresu e-mail użytkownika. Wiadomość dociera w rzeczywistym, a zarazem błyskawicznym tempie, wymaga jednak (podobnie jak newsletter) wcześniejszej zgodny użytkownika na otrzymywanie tego rodzaju wiadomości.

To na razie tylko kilka sposobów na poprawienie skuteczności Twojego sklepu internetowego. Zapraszamy do zapoznania się z naszym kolejnym wpisem na blogu, w którym przedstawimy dalsze inspiracje dla biznesu online!

All rights reserved LUPIGO.PL © 2024

/ Polityka prywatności