2018-01-29
Pomysły na promocję Twojego sklepu internetowego w Nowym Roku cz. II
W poprzednim wpisie przedstawiliśmy 5 podstawowych elementów, które powinien zawierać każdy sklep internetowy.
W poniższym tekście znajdziesz uzupełnienie pomysłów i możliwości, które mogą poprawić skuteczność Twojego biznesu w sieci. Pamiętaj, że Nowy Rok to czas zmian na lepsze. Sprawdź, co jeszcze możesz zrobić, aby skuteczniej sprzedawać swoje produkty i usługi w internecie!
Social Media
Chyba nikt nie ma dzisiaj wątpliwości, że wszystko, co dzieje się w internecie, znajduje swój upust w mediach społecznościowych. To obecnie najlepszy i najszybszy sposób przekazu, jeśli chcemy trafić do szerszego grona odbiorców. Najpierw jednak powinniśmy wybrać najkorzystniejszy kanał społecznościowy, za pomocą którego będziemy promować swój sklep. Może to być Facebook, Instagram, Snapchat czy też Twitter – wszystko zależy od tego, kim są nasi potencjalni odbiorcy. Ważne jest to, abyśmy wchodzili w interakcje z klientami i nieustannie angażowali ich w działania związane z funkcjonowaniem naszego sklepu. W każdym z wymienionych serwisów społecznościowych możemy wzmacniać swoje przekazy poprzez płatne formy reklamy.
Promocja sklepu internetowego to nie tylko utarte schematy, ale przede wszystkim niekonwencjonalne myślenie. Powinniśmy szukać nowych dróg, które mogą się przyczynić do skutecznego i efektownego rozpowszechniania naszych ofert i usług. Nie wiemy bowiem, z którą metodą przekazu najlepiej trafimy do potencjalnego klienta.
Blog i współpraca z influencerami
Ciekawą formą promocji jest prowadzenie firmowego bloga, który będzie dostarczał szczegółowych informacji na temat naszej działalności bądź dziedziny, którą się zajmujemy. I tak na przykład, prowadząc sklep sportowy, możemy zamieszczać specjalistyczne artykuły na temat zdrowego żywienia i diet, wszelkiego rodzaju ćwiczeń fizycznych czy poradniki odnośnie sprzętów sportowych. Warto też pochwalić się wszystkimi nagrodami i wyróżnieniami, które dostała nasza firma.
Innym, skutecznym rozwiązaniem będzie nawiązanie współpracy ze znanym blogerem, vlogerem lub osobą o znaczącej pozycji w mediach. Rozpoznawana osoba wpływa na masowego odbiorcę, kształtując jego opinię. Klient, który utożsamia się z influencerem, wierzy w autentyczność jego przekazu i przy wyborze kieruje się jego zdaniem. Takie współdziałanie często przynosi większe zyski niż niejedna kampania reklamowa.
Marketing szeptany
Technika szeptania ma zachęcić klientów do rozmów na temat naszej marki, a w dalszej kolejności do odwiedzenia naszego sklepu i skorzystania z naszych ofert. Dobrym miejscem do buzz marketingu są fora internetowe oraz grupy dyskusyjne na portalach społecznościowych, gdzie wszyscy wymieniamy swoje poglądy. Opinie o produktach i usługach powinny być naturalne, tak, aby dana osoba chciała dobrowolnie skorzystać z naszej oferty. Dzięki takim działaniom nasza marka ma szansę zyskania popularności i zapamiętania. Istotne jest, by działania buzz marketingowe prowadzić w sposób umiejętny i przemyślany. Nie należy dopuszczać do sytuacji, że informacje o marce stają się spamem irytującym użytkowników. To niestety przynosi zupełnie odwrotny skutek i wywołuje niechęć wśród potencjalnych klientów. W zakresie tego rodzaju działań warto zwrócić się do specjalistów, czyli firm i agencji reklamowych oferujących takie usługi.
Portale ogłoszeniowe
Oferując specjalistyczne usługi lub konkretny rodzaj produktów warto zareklamować się na portalu ogłoszeniowym. Wyspecjalizowane portale zrzeszają firmy, które działają w tej samej branży, a klient może porównać i wybrać najbardziej korzystną dla siebie ofertę. Przykładowo – jeśli działamy w sektorze usług kosmetycznych i fryzjerskich, to dobrze będzie, gdy umieścimy ofertę naszego salonu na dedykowanej stronie, która pozwala na zapoznanie się z opinią innych klientów i rezerwację terminu on-line. Prawdopodobieństwo, że klient trafi do naszej firmy z zewnętrznej strony jest bardzo duże.
Konkursy i promocje
Tym, co przyciągnie uwagę każdej osoby, są niewątpliwie wszelkiego rodzaju promocje, obniżki cen i rabaty. Nic tak bowiem nie kusi, jak oferowanie produktu po niższej cenie. Dodatkowo możemy organizować konkursy, które zaangażują wszystkich zainteresowanych marką. Zwiększy to liczbę naszych klientów, a także pozwoli im na bliższe zapoznanie się z działalnością. Korzystając z takich rozwiązań, jednocześnie zdobywamy dane o klientach, które będziemy mogli wykorzystać w przyszłych działaniach marketingowych.
Chcesz, aby Twoja marka była widoczna w sieci? Chętnie doradzimy Ci, jak to osiągnąć najskuteczniej!
Zadzwoń lub napisz!