Prowadzisz kanał na YT? Zależy Ci, aby się rozrastał, a liczba Twoich subskrybentów systematycznie rosła? Jeśli Twoja odpowiedź brzmi TAK, zadaj sobie jeszcze jedno pytanie – czy dbasz o pozycjonowanie swojego filmu w wyszukiwarce YT? Jest to element, wspierający widoczność Twoich materiałów, dzięki czemu mogą one dotrzeć do szerszego audytorium. Jeśli do tej pory pomijałeś kwestie związane z SEO w YT, zapoznaj się z naszym artykułem i… do dzieła!
Zadbaj o kanał
Całościowa ocena kanału to jeden z czynników branych pod uwagę przez algorytm YT. Aby wypaść jak najlepiej w tym zakresie, zadbaj o oryginalną, ale chwytliwą nazwę kanału, umieść grafikę w tle oraz wybierz odpowiedni awatar. Uzupełnij również pole z linkami zewnętrznymi i nie zapomnij, aby uzupełnić sekcję „informacje”, która będzie źródłem wiedzy dla widzów na temat Twoich działań.
Do dobrych praktyk w obrębie budowy kanału, należy również łączenie filmów w tematyczne playlisty, co pozwoli systemowi i użytkownikom na szybszą ich identyfikację.
Opracowując te elementy, miej na uwadze, aby razem tworzyły spójną komunikację, będącą odzwierciedleniem Twojego kanału. Dzięki temu będzie on postrzegany jako profesjonalny i wiarygodny.
Analizując czynniki, które mogą decydować o Twojej pozycji w wyszukiwarce YT, warto także wziąć pod uwagę takie wskaźniki jak – liczba wyświetleń kanału, liczba subskrybentów czy częstotliwość publikowania treści. Wymagają one długofalowej strategii, cierpliwości i systematyczności, ale są sygnałem dla YT, że jako twórca podchodzisz odpowiedzialnie i rzetelnie do swojej pracy.
Zwróć uwagę na jakość publikowanych treści
Jeszcze zanim wrzucisz wideo na kanał, powinieneś zadbać o jego jakość. Co kryje się pod tym pojęciem?
- Wartość merytoryczna – film powinien być interesujący, unikatowy i powinien wzbudzać ciekawość widzów. Powinien być także spójny z wizją Twojego kanału i wpisywać się w jego tematykę.
- Kwestie estetyczne – jakość nagrania, oryginalne ujęcia, troska o odpowiednie światło. Wszystkie te elementy wpływają na komfort oglądania, co może zostać docenione przez widza, w postaci czasu oglądania, polubienia czy subskrypcji.
- Dźwięk – widzowie nie powinni się domyślać, o czym mówisz w trakcie filmu, czy wytężać słuchu, aby usłyszeć ścieżkę dźwiękową nagrania. Dobrą praktyką jest także stosowanie napisów – obowiązkowo polskich, ale także w innych językach, jeśli Twoje audytorium pochodzi z różnych lokalizacji.
Przed publikacją filmu, postaw się w roli odbiorcy, który widzi wideo po raz pierwszy. Perspektywa ta i krytyczne spojrzenie na materiał, pozwolą Ci wyeliminować błędy i niedociągnięcia.

Przygotowanie filmu
Kanał uzupełniony, masz już także zmontowany film – naprawdę niewiele dzieli Cię od jego publikacji w sieci. Na co jeszcze powinieneś zwrócić uwagę? Zerknij poniżej:
- Tytuł – powinien zawierać słowa kluczowe, będące odpowiednikiem zawartych w filmie treści, a także wpisywać się w wyszukiwane w danym okresie trendy (słowa kluczowe posiadające dużą liczbę wyszukiwań). Przy doborze odpowiednich fraz pomoże Ci narzędzie Google Keyword Planner.
Konstruując idealny tytuł, warto także przejrzeć inne filmy o podobnej tematyce, czy to z poziomu wyszukiwarki Google czy YT – to właśnie z nimi będziesz konkurować w przyszłości.
Sama konstrukcja tytułu powinna się zamknąć w limicie 100 znaków. Przy tym elemencie także warto wczuć się w rolę poszukującego treści widza i uwzględnić np. pytającą formę tytułu, rozpoczynając go od „JAK”, „CZY” itp. („jak ugotować rosół?”, „jak zapleść warkocz?” itp.)
- Opis – stanowi streszczenie materiału, którego dotyczy, może być również jego dopełnieniem lub zapowiedzią. Podobnie jak tytuł, powinien zawierać słowa kluczowe, co zostanie zauważone i docenione nie tylko przez roboty YT i Google, ale też użytkowników – utwierdzą się oni w przekonaniu, że wideo jest zgodne z ich oczekiwaniami. Oprócz słów kluczowych, w opisie warto zamieścić również linki – do strony, mediów społecznościowych, miejsc w sieci, gdzie widzowie będą mogli się dowiedzieć więcej o Tobie, Twojej działalności, Twoim biznesie.
- Nie możesz pominąć sekcji „tagi” – jest to miejsce, gdzie również należy wpisać słowa kluczowe nawiązujące do tematyki filmu. Wykorzystaj maksymalnie ten obszar, biorąc pod uwagę frazy, które widzowie mogą wpisywać w wyszukiwarkę YT. Tag to także „drogowskaz” dla YT pozwalający dopasować wideo do widocznych na pasku bocznym proponowanych filmów.
- Istotnym, ale często pomijanym elementem jest także sama nazwa pliku wideo – powinna ona zawierać słowo kluczowe, najlepiej bez polskich znaków, zatem film podpisany wideo_wersja_po_zmianach_ostateczna_final_13 – niekoniecznie się sprawdzi 😉
- Korzystając z funkcjonalności panelu YT, warto także skorzystać z kart, za pomocą których możemy zaproponować użytkownikowi obejrzenie innego filmu lub zachęcić do subskrypcji. Wszystkie te zabiegi działają na korzyść naszego kanału.

Na popularność Twojego filmu, znacząco może wpłynąć jego promocja – możesz go promować w obrębie samego YT, na Facebook’u i w innych mediach społecznościowych. Działania reklamowe, pomogą Ci dotrzeć do większej liczby odbiorców, a tym samym rozbudować kanał poprzez nowe subskrypcje i wzrost zaangażowania w jego obrębie.
Chcesz profesjonalnie zadbać o widoczność swoich filmów w sieci?
Zadzwoń lub napisz do nas, chętnie porozmawiamy o Twoich celach.