2020-03-16

Domena – adres Twojego biznesu w sieci

Prawdopodobnie styczność ze słowem domena mieli niemal wszyscy. Czy jednak każdy z nas wie co to jest i dlaczego przedsiębiorcy prowadzący działalność internetową powinni się nad nią dobrze skupić?

W związku z rozwijającą się branżą e-commerce przestrzeń wirtualną zapełnia coraz więcej domen. Na porządku dziennym stało się używanie przez nas paska adresu, gdzie nawet kilka razy dziennie wyszukujemy hasła z końcówkami .pl, .com, .eu czy inne. Końcówki te to elementy adresów internetowych, których zadaniem jest kierowanie na daną stronę. Właśnie takie nazwy adresów internetowych określane są jako domeny i są elementem „internetowej tożsamości” przedsiębiorstw oraz różnych organizacji i instytucji.

Od czego uzależniona jest trafność i poprawność domeny?

]Aby domena mogła być określona mianem dobrej i funkcjonalnej, musi spełniać kilka warunków. Przede wszystkim powinna być trafna, łatwa do zapamiętania oraz odpowiednia pod kątem aspektów prawnych.

Trafność domeny polega na jej związku z oferowanymi produktami lub usługami danej firmy. Oznacza to, że po pierwszym kontakcie z domeną powinniśmy być w stanie określić jej spójność z obiektem naszych poszukiwań. W końcu na jaką domenę zwrócimy większą uwagę, kiedy szukamy kwiatów na jakąś okazję: firmazosi.pl czy kolorowekwiaty.pl?

Dobrą nazwę domeny charakteryzuje to, że łatwo ją zapamiętać. Powinna być ona jednoznaczna i możliwie najkrótsza. Dlatego dla firmy kurierskiej lepszą nazwą od szybki-kurier-w-rzeszowie-speed.pl będzie speedkurier.pl

Aby przy tworzeniu nowej domeny nie przysporzyć sobie niepotrzebnych kłopotów, od razu należy zwrócić uwagę na wszelkie aspekty, które mogłyby niekorzystnie wpłynąć na jej funkcjonowanie. Tworząc domenę zwróćmy zatem uwagę na elementy zastrzeżone, które nie powinny się w niej znaleźć. W przypadku domen, które były kiedyś zarejestrowane, sprawdźmy, czy nie znajduje się na liści domen, które są uznane za spamujące.

Czy łatwo jest znaleźć domenę dla przedsiębiorstwa?

Tworzenie nazw domen daje pewną swobodę, ale występują również ograniczenia.
Głównym ograniczeniem jest mnogość domen, które są już zarejestrowane, a nie ma możliwości ich powielenia (nie byłoby to również w interesie przedsiębiorcy, ponieważ potencjalni odbiorcy mogliby odwiedzać witrynę konkurencji). Istotny jest również fakt, że wielkie i małe litery nie są rozróżniane, przez co nie mogą być elementem różnicującym domeny.
Plusem jest jednak to, że nazwa domeny może składać się z liter i cyfr, a nawet może zawierać znak „-„. Osoba, która stara się zdobyć domenę swojej firmy musi jednak uzbroić się w cierpliwość i wykazać kreatywnością, ponieważ może zdarzyć się, że jego najlepsze pomysły na domeny będą już po prostu zajęte.

Jeśli nie wiesz co robić, skontaktuj się ze specjalistami

Jeśli chcesz rozpocząć działalność e-commerce i jesteś na etapie budowania swojej strony i domeny, warto skonsultować się z firmą marketingową, aby podejmowane działania przynosiły korzyści 🙂 Osoby pracujące w branży marketingowej z pewnością dołożą wszelkich starań, aby domena w możliwie najlepszy sposób odzwierciedlała oferowane treści, a ponadto strona, na którą ta domena kieruje, może stać się dużo bardziej wartościowa pod kątem wyszukiwarek, co przełożyć się może na wyniki SEO.

Czytaj inne artykuły

Kampania reklamowa YouTube w kilku krokach

Kampania reklamowa YouTube w kilku krokach

All rights reserved LUPIGO.PL © 2024

/ Polityka prywatności