REAL TIME MARKETING 2018 – Najlepsze reakcje marek

real time marketing_LUPIGO

Błyskawiczne, intrygujące, zabawne – takie właśnie były reakcje marek w 2018 roku!

Real Time Marketing pokazuje, w jaki sposób firmy odnosiły się do różnych wydarzeń w czasie rzeczywistym. Pod lupę wzięliśmy cały rok i wybraliśmy najciekawsze kreacje, które ukazały się w mediach społecznościowych. Zobacz, jak marki wykorzystały ważne wydarzenia, takie jak ślub Pary Królewskiej, Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, pocięty obraz Banksy’ego do tego, by zareklamować swoje produkty!

Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczang

Specjaliści od content marketingu marek Żywiec, Frugo i Castorama pokazali, że brązowy medal naszych skoczków, który zdobyli podczas tegorocznej Olimpiady nie może przejść bez echa. W ramach publicznego podziękowania i zjednoczenia z wszystkimi kibicami, a jednocześnie z fanami swoich fanpage’y stworzyli kreacje, które korespondowały z wydarzeniem i działalnością firmy. Sukces sportowy przyświecał sukcesowi marketingowemu – posty zachęciły społeczność internetową do interakcji.

Okładka magazynu VOGUE

Pierwsza polskie wydanie magazynu VOGUE i pierwsze reakcje marek, który prześcigały się w przeróbce oryginału. Sieć aż wrzała od ilości nowych kreacji okładek, angażowały się nie tylko marki, ale także sami użytkownicy mediów społecznościowych, którzy wrzucali do internetu coraz to nowsze propozycje. I tak oto mogliśmy zobaczyć jak z VOGUE według Polska w dużych dawkach zrobiło się SMOGUE, PIEROGUE zaprojektowała firma Frosta – Paluszki z charakterem, swoje okładki wypuścili także Grant’s Whisky i mytaxi.

real time marketing_vogue

Ślub Pary Królewskiej

Gdy w maju cały świat obiegła wiadomość o ślubie księcia Harry’ego i Meghan Markle, marki od razu rozpoczęły graficzną produkcję. Wydarzenie stało się pretekstem do promocji własnych produktów, które w określony sposób były powiązane z wydarzeniem. Na uwagę zasługuje tutaj niezwykła kreatywność ekspertów marketingu online, którzy w efektywny sposób przedstawili ,,królewską’’ ofertę firmy. Ikea pociesza wszystkie kobiety, zapewniając, że w ich sklepie Harry nadal jest dostępny, krakowska firma Good Lood, produkująca lody zaproponowała smak oparty na recepturze tortu weselnego nowożeńców, a Semilac pokazał jak może wyglądać manicure z motywem brytyjskim, do którego należy wykorzystać ich firmowe produkty.

real time marketing_slub pary krolewskiej

Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej

Tegoroczny Mundial wywołał falę reakcji wśród różnorakich marek. Kreacji było na tyle dużo, że ciężko zdecydować, która z nich najlepiej zareagowała na wydarzenie. Naszą uwagę zwróciły przede wszystkim propozycje od Oshee, E.Wedel, Durex i Lubelska. Doceniamy nieszablonowe przekazy, które pokazują, jak można bawić się słowem i swoim produktem.

Zaginiony pyton

Pamiętacie wakacyjne poszukiwania pytona? Zaginionego węża nad Wisłą szukały nie tylko służby specjalne, ale także internauci i popularne polskie marki. Nie tylko wąż ,,wyruszył’’ w Polskę, ale także sama informacja rozprzestrzeniła się w błyskawicznym tempie wśród naszego społeczeństwa. W sieci powstały liczne teorie na temat tego, gdzie może ukrywać się pyton spod Konstancina. Zobaczcie humorystyczne reakcje na zdarzenie w wykonaniu BLU Salony Łazienek, Peugeot, IMET – hurtownia narzędziowo-instalacyjna i Krakus.

Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn

Sport to chyba najczęściej wykorzystywany temat do produkcji Real Time Marketingu. Po raz kolejny znane firmy mogły posłużyć się Mistrzostwami Świata w siatkówce, aby zaprezentować swój kunszt słowny, jak i graficzny. Reagowano na różne sukcesy polskich siatkarzy – zwycięstwo 3:0 w finałowym meczu z Brazylią (Pizza Hut), ogłoszenie Bartosza Kurka najlepszym zawodnikiem turnieju (Castorama), ponowne zdobycie złotego medalu po 4 latach (Żywiec) czy po prostu pochwalono całą drużynę za ich wysiłek (Wawel).

real time marketing_siatkowka

Obraz Banksy’ego

Widowiskowe zniszczenie obrazu przez Banksy’ego wywołało wrzawę wśród społeczeństwa, a wśród największych firm ,,niszczenie’’ swojego brandingu. Inspirując się destrukcją obrazu brytyjskiego artysty, marki zestawiły swoje produkty z niszczarką, dzięki czemu ukazały je w zupełnie nowym świetle. Za oryginalne pomysły brawa należą się firmom Łowicz, Frosta – Paluszki z charakterem i Paclan, oferującej sprzęt gospodarstwa domowego.

real time marketing_obraz banksy

Royal Baby

Gdy 15 października Pałac Kensington potwierdził informację o ciąży Meghan Markle, królewska para oprócz prezentów zaczęła również otrzymywać internetowe gratulacje. Dodatkowo sieć momentalnie wypełniła się spekulacjami na temat płci dziecka i daty jego narodzin. Nie zabrakło oczywiście odpowiedzi marek, które zaprojektowały content nawiązujący do Royal Baby. Sprawdźcie, jak w tym czasie komunikowały się al.to, H&M, Iceland Foods i Hostess Snacks.

real time marketing_royal baby

Wybory samorządowe

Kolejny powód, aby w oryginalny sposób zwrócić uwagę użytkowników na swoją markę. Wybraliśmy dwie kreacje, które w tym czasie wywołały najwięcej interakcji w mediach społecznościowych. Jedną z nich stworzyło KFC, które odpowiedziało na słynny plakat wyborczy jednego z kandydatów, oferującego otwarcie restauracji McDonald’s w przypadku wygrania wyborów. Z kolei Zakład Pogrzebowy A.S. Bytom wyróżnił się doskonałą i niejednoznaczną grą słowną.

real time marketing_wybory

Halloween

Amerykańskie święto, które wpisuje się w trendy marketingowe każdego roku. Firmy wykorzystują ,,straszne’’ motywy, takie jak: dynie, nietoperze, wampiry, czaszki, aby w tym czasie jeszcze skuteczniej dotrzeć z promocją marki i produktów do odbiorców. W tym roku szybką i ciekawą reakcją popisały się Góralki, M&M’s, Carlsberg i Snickers.

real time marketing_halloween

Młodzieżowe słowo roku

Wiecie jakie słowo zostało okrzyknięte najpopularniejszym młodzieżowym słowem 2018 roku w głosowaniu przeprowadzonym przez PWN? To ,,dzban’’, który dla niektórych będzie miał tylko jedno znaczenie, a dla innych będzie zrozumiałą metaforą. Podpowiadamy: według internautów dzbanem określamy osobę, która ma ‘’pusto w głowie’’. Na kolejnych miejscach znalazły się określenia ,,masny’’ i ,,prestiżowy’’. Nie trzeba było długo czekać, żeby zobaczyć, co na ten temat sądzą marki w mediach społecznościowych. Sklep OleOle odniósł się do wyników plebiscytu w całej okazałości, Muzeum Żup Krakowskich przygotowało własną wersję dzbana, zaś fani serialu ,,Wikingowe’’ na pewno zrozumieją przekaz od History Polska.

real time marketing_dzban

Inne

Internet przepełniony jest produkcjami Real Time Marketingu, a w 2018 roku było ich naprawdę bardzo dużo! Zebraliśmy dla Was najlepsze kreacje, które ukazały się z okazji różnych wydarzeń, ale nie sposób pominąć reszty, które zachwycają słowem i pomysłem. Dlatego w naszym zestawieniu znalazły się także propozycje od marek: Krakus – z okazji długiego weekendu majowego, Żywiec – nawiązanie do walki o złoty medal przez polską sztafetę kobiet podczas Mistrzostw Europy w Berlinie, RTV EURO AGD – w odpowiedzi na piosenkę Dawida Podsiadły oraz Ikea – reakcja na wiadomość o tym, że Robert Kubica powraca do Formuły 1.

real time marketing_rtm