REAL TIME MARKETING 2019 – najciekawsze reakcje marek

Real time marketing 2019

Pierwszą połowę bieżącego roku pod względem przekazów reklamowych odwołujących się do ważnych i głośnych medialnie wydarzeń zdominowały nawiązania do narodzin kolejnego potomka w brytyjskiej rodzinie królewskiej oraz premiery ostatniego sezonu „Gry o tron”. Nie zabrakło również ciekawych reakcji marek na Walentynki, Dzień Matki, a nawet niedawną falę czerwcowych upałów.

Dzień Zakochanych

Walentynki to obchodzony na całym świecie międzynarodowy dzień miłości – nic więc dziwnego, że wraz z jego nadejściem w sieci pojawia się mnóstwo przekazów nawiązujących do Święta Zakochanych. Jedną z ciekawszych kampanii reklamowych z tej okazji przygotowała hiszpańska sieciówka Stradivarius, która przy współpracy z popularną aplikacją randkową Tinder stworzyła unikalną kolekcję walentynkowych t-shirtów. Producenci filmu Deadpool poszli o krok dalej, promując film jako … komedię romantyczną, a sieć KFC ogłaszając konkurs, w którym do wygrania były kolorowe skarpety dla par.

walentynki

Premiera ostatniego sezonu „Gry o Tron”

Serial wyprodukowany przez stację HBO należy do jednych z najbardziej kultowych produkcji ostatnich lat. Fanom „Gry o Tron” na ostatni, finałowy, ósmy sezon przyszło czekać ponad półtora roku! Nic więc dziwnego, że i marki, zafascynowane zarówno kultowymi postaciami jak i charakterystycznymi elementami cechującymi produkcję (na przykład żelaznym tronem czy ziejącymi ogniem smokami) prześcigały się w tworzeniu przekazów inspirowanych serialem. Poniżej przedstawiamy najciekawsze z nich – rozpoczynając od OBI, IKEA, a kończąc na marce zajmującej się tworzeniem produktów do stylizacji paznokci Neo Nail. Ciekawostką jest fakt, że miasto Łódź na swoim profilu w serwisie Facebook postanowiło postawić na promocję, wykorzystując mapę krainy, w której toczy się akcja „Gry o Tron”.

REM GOT

Narodziny Royal Baby

Przyjście na świat pierwszego dziecka książęcej pary – Harry’ego oraz Meghan 06.05. 2019 roku wzbudziło równie wiele emocji, co ślub Sussexów, mający miejsce niespełna rok wcześniej. Marki prześcigały się w pomysłach, w jaki sposób nawiązać do narodzin małego Archiego, promując jednocześnie własne produkty. W przekazach graficznych dominującym motywem stała się królewska korona. W efekcie powstało szereg ciekawych reakcji – jedne z najbardziej błyskotliwych zaprezentowały Spotify,  Indigo, Play czy Borjomi Polska.

Dzień Matki

Dzień Matki odbił się szerokim echem w świecie marketingu. Reakcje nawiązujące do święta mam publikowały przeróżne firmy – od tych, które oferują wyroby alkoholowe, jak na przykład Żywiec, poprzez perfumerię Douglas, a nawet Pizza Hut. Każda okazja jest dobra, by spędzić w tym dniu czas z mamą, chociażby zabierając ją na pizzę.

dzień matki RTM

Premiera nowego Mc Pro

Ikea słynie z niestandardowego podejścia do reklamowania swoich produktów, posługując się często nieoczywistymi skojarzeniami. Real time marketing w wykonaniu szwedzkiej sieciówki skutkuje wieloma przykładami, służącymi później za wzór dla szkoleniowców i marketerów. Ikea zareagowała na premierę nowego Mcbook Pro od Apple, który do sprzedaży trafił początkiem czerwca bieżącego roku zestawiając go … z tarką do warzyw. Trudno się nie zgodzić, że podobieństwo tych dwóch produktów o zgoła innym przeznaczeniu jest uderzające.

Dzień Ojca

Z okazji Święta Ojca marki również przygotowały szereg ciekawych reakcji. Na licznych fapage’ach polskich i zagranicznych firm w serwisie Facebook i Instagram pojawiały się obrazy i filmiki nawiązującego do tego dnia. Nas zachwycił w szczególności post firmy Carlsberg, który przedstawia genezę powstania piwowarskiej marki. Jak widać, oprócz zabawy słowem oraz wykorzystywania poczucia humoru w real time marketingu liczy się przede wszystkim pomysł. A ten, nawiązujący do rodzinnych wartości z pewnością można uznać za udany.

dzień ojca RTM

Ahh, jak gorąco!

Po majowych załamaniach pogodowych wyczekiwaliśmy nadejścia ciepłego, pięknego lata. Gdy już to nastąpiło, słoneczna pora roku zaskoczyła nas falą upałów, na które zareagowały polskie marki, m.in. Żywiec i Tefal. Przykłady tych reklam udowadniają, że mniej często znaczy więcej, a najlepsze skojarzenia konsumentów z produktem można zbudować na bazie prostych zestawień, wykorzystując wielorakie znaczenie słów.

Inne

Rok 2019 obfitował w wiele wydarzeń, które zostały zauważone przez marki – jak chociażby Święta Wielkanocne w reklamie Krakusa, nowa fala popularności powstałego  w latach 90-tych boysbandu Backstreet Boys w reklamie RTV Euro AGD, czy członkowie drużyny polskiej reprezentacji piłkarskiej w reklamie napoju Oshee. Świat reklamy, a dokładnie marka piwowarska Żubr uchwyciła w swoim przekazie reklamowym nawet pamiętny odstrzał dzików, który miał w Polsce miejsce w styczniu. Zbliża się lipiec, a z nim druga połowa roku. Jesteśmy ciekawi, jakimi pomysłami w zakresie real time marketingu tym razem zostaniemy zaskoczeni…