2018-03-27
Ważne daty dla Twojego e-commerce – II kwartał
Przedstawiamy kolejną część artykułu, który pomoże Ci zaplanować skuteczną promocję w drugim kwartale roku.
Podane daty ułatwią Ci tworzenie strategii marketingowej, która uwzględni korzystne okoliczności dla Twojego biznesu online. Odpowiednio przygotowane kampanie internetowe przyczynią się do wzrostu przychodów i zwiększą rozpoznawalność marki.
SPRAWDŹ WAŻNE DATY DLA E-COMMERCE W PIERWSZYM KWARTALE >
KWIECIEŃ
Prima Aprilis – 1 kwietnia
Pierwszy dzień, kiedy możesz przedstawić atrakcyjną ofertę swoim klientom. Z tej okazji podaruj im rabat przy zakupie za minimalną kwotę lub zaoferuj darmową dostawę. To także dobry moment, aby wpleść zabawną komunikację marketingową do przekazu i podkreślić, że promocja nie jest na żarty.
Wielkanoc – data ruchoma
Złóż swoim klientom życzenia świąteczne, wysyłając e-mail marketing, który będzie jednocześnie zawierał rabat na Twoje produkty. Ten drobny prezent może zwiększyć ruch na Twojej stronie i liczbę transakcji. Dodatkowo sklepy stacjonarne są wówczas zamknięte, więc warto wyjść z inicjatywą do konsumentów, którzy mogą dokonać zakupów z domu.
Światowy Dzień Ziemi – 22 kwietnia
Międzynarodowe święto, które może posłużyć jako pretekst do kolejnej akcji promocyjnej. Zaoferuj trzy produkty w cenie dwóch, a jeśli nie przewidujesz żadnych rabatów, to skomponuj ciekawą kreację, która przyciągnie klientów do Twojego sklepu. Zaakcentuj poparcie idei ekologii i stwórz content, który będzie eksponował produkty kolorystycznie zgodne z naturą.
W kwietniu wypada także Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich (23 kwietnia), więc jeśli prowadzisz biznes wydawniczy lub księgarnię internetową, to w swoich działaniach promocyjnych uwzględnij to wydarzenie.
MAJ
Majówka – 1-3 maja
Długi weekend majowy to czas, kiedy możesz proponować różne atrakcyjne oferty swoim klientom. 1 i 3 maja sklepy stacjonarne są zamknięte, a dużo osób wyjeżdża, żeby odpocząć. W zależności od obranej strategii zacznij swoją komunikację marketingową na tyle wcześnie, aby osoba, która wybiera się w podróż, otrzymała dany produkt na czas. Podczas trwania Majówki możesz codziennie ogłaszać rabat na zakupy, przy czym jego wysokość każdego dnia powinna się obniżać – zainteresowany klient będzie chciał zrobić zakupy jak najwcześniej, aby zapłacić możliwie najniższą cenę.
Dzień Matki – 26 maja
Jedno ze świąt, kiedy prawie każdy zaopatruje się w prezent dla mamy. W celu ułatwienia klientom wyboru roześlij wiadomość e-mail, która będzie zawierać propozycje produktów na tę okazję lub poradnik, w którym przeczytają czym się kierować przy wyborze upominku. Możesz również zorganizować specjalną akcję promocyjną na wybrane produkty bądź przygotować dedykowane zestawy dla mam.
Maj to miesiąc, kiedy obchodzone są komunie, a uczniowie liceów i techników przystępują do egzaminu maturalnego. Są to okoliczności, które sprzyjają działaniom marketingowym i mogą przyczynić się do wzrostu Twoich przychodów.
CZERWIEC
Dzień Dziecka – 1 czerwca
Z początkiem miesiąca pojawia się pierwsza ważna data, dzięki której możesz w korzystnym świetle przedstawić swój e-sklep. Zaproponuj klientom darmową dostawę przy zakupie prezentu dla pociechy lub specjalną zniżkę. Jeśli chcesz, aby ponownie do Ciebie wrócili, podaruj im rabat na następne zakupy.
Boże Ciało – data ruchoma
To kolejna okazja, aby zwiększyć ruch w sklepie internetowym. Wykorzystaj fakt, że sklepy stacjonarne są w tym dniu zamknięte i przedstaw korzystną ofertę na zakupy online. Klientom, którzy w tym dniu coś u Ciebie kupią, dołącz gratis lub ogłoś, że przy zakupie trzech produktów zapłacą za dwa.
Pierwszy Dzień Lata – 21 czerwca
Najdłuższy dzień w roku = najdłuższy czas na zrobienie zakupów. To moment, kiedy do sklepów wchodzą nowe kolekcje i czas rozpocząć kolejną akcję promocyjną. Zaprezentuj premierowe produkty, które przez całą noc będzie można nabyć w okazyjnej cenie lub przygotuj letnią promocję na najbliższe dni.
Dzień Ojca – 23 czerwca
Kolejne święto, które wymaga podarowania bliskiej osobie prezentu. Podobnie jak w przypadku Dnia Matki, przydatny może okazać się poradnik z propozycją upominków lub rady, czym sugerować się przy wyborze prezentu, aby był trafny. Dodatkowo na polecane produkty możesz nałożyć zniżkę.
Koniec roku szkolnego – data ruchoma
Nic bardziej nie cieszy dzieci i ich rodziców jak koniec szkoły – przerwa od obowiązków i czas odpoczynku. Na dobre rozpoczęcie wakacji podaruj swoim klientom letni rabat na wybrane produkty lub zakomunikuj możliwość darmowego zwrotu.
W drugiej połowie czerwca startują także letnie wyprzedaże, a wiele osób ze względu na tłok, który panuje w tym czasie w sklepach stacjonarnych, woli zrobić zakupy online. W związku z tym możesz śmiało rozpowszechniać swoje komunikaty marketingowe – niskie ceny niewątpliwie zachęcą klientów do zrobienia zakupów w Twoim sklepie.
Przy tworzeniu strategii marketingowej na drugi kwartał weź pod uwagę wszystkie niedziele z zakazem handlu, których według nowej ustawy będzie coraz więcej. Służy to działalności e-commerce, która w tym czasie powinna intensyfikować swoje internetowe promocje. Okres wiosenno-letni może obfitować w wiele innych niespodzianek, np. urodziny Twojego e-sklepu, mistrzostwa świata – to także doskonały bodziec do przeprowadzenia akcji promocyjnej!