2018-06-27
Ważne daty dla Twojego e-commerce – III kwartał
Trzeci kwartał roku to kolejne miesiące, które można w korzystny sposób spożytkować dla działalności e-biznesu.
Przedstawiamy nadchodzące wydarzenia, które pomogą Ci stworzyć skuteczną strategię marketingową, przynoszącą zysk i zwiększającą grono klientów. W tym czasie pamiętaj także o innych okolicznościach, które sprzyjają przeprowadzaniu akcji promocyjnych, np. urodziny Twojego e-sklepu, ważne wydarzenia sportowe, czy po prostu deszczowy dzień, który sprzyja robieniu zakupów online.
LIPIEC
To wakacyjny miesiąc, który obfituje w letnie wyprzedaże, urlopy i zmienną pogodę. Wszystkie z tych czynników doskonale sprawdzą się w działaniach marketingowych dla e-commerce. Oprócz typowych zniżek, które są charakterystyczne dla tego okresu, warto w tym czasie przedstawić klientom ofertę typowo na wakacje. Stwórz poradnik z inspiracjami, w którym uwzględnisz wszystkie przydatne rzeczy ze swojego sklepu podczas wypoczynku. Ułatwi to znacznie wybór kupującym, którzy zewsząd są atakowani licznymi promocjami. Większość ludzi woli także zrobić zakupy przez internet, podczas gdy pada deszcz, dlatego zadbaj o dodatkowy rabat, który zachęci ich do odwiedzenia Twojego e-sklepu.
SIERPIEŃ
Koniec letnich wyprzedaży
To ostatnia chwila, żeby zakomunikować klientom obniżkę cen – teraz jeszcze większą. Możesz śmiało intensyfikować swoje komunikaty, aby trafić do jeszcze szerszego grona odbiorców, które skorzysta z Twoich promocji. Dobrą praktyką jest rozesłanie treści mailingowych o finale wyprzedaży, a dodatkowym bodźcem do skorzystania z oferty Twojego sklepu może być informacja o darmowej dostawie.
Druga połowa sierpnia to także czas akcji powrotu do szkoły i moment, kiedy do sklepów wchodzą jesienne kolekcje. Już wtedy możesz zacząć myśleć nad kampaniami marketingowymi, które mądrze przygotowane przyniosą oczekiwane rezultaty.
WRZESIEŃ
Pierwszy dzień szkoły – 1 września
Jedna z ważniejszych dat w tym kwartale. To moment robienia dużych zakupów w sklepach, które oferują szkolne wyprawki dla młodzieży, ale także obfity okres dla branży wydawniczej i modowej. Przygotuj komunikaty reklamowe, które będą skierowane do uczniów i ich rodziców – zaproponuj rabat na produkty związane z tym wydarzeniem lub stwórz kreację, gdzie asortyment będzie powiązany tematycznie z akcją.
Pierwszy Dzień Jesieni – 23 września
Nowa pora roku, a wraz z nią pojawiająca się jesienna kolekcja, którą należy przedstawić klientowi. W związku z tym podaruj mu mały prezent, żeby zrobił zakupy właśnie w Twoim e-sklepie – specjalną zniżkę na nowe produkty, rabat na kolejne zakupy lub trzy produkty w cenie dwóch. Dostosuj komunikat tak, aby był wartościowy dla obu stron.
Dzień Chłopaka – 30 września
Idealna okazja do tego, aby wyeksponować w swojej ofercie męski asortyment. Przygotuj produkty, które sprawdzą się na prezent i stwórz przekazy dedykowane kobietom poszukującym z tej okazji upominku, ale także mężczyznom, którzy w tym dniu będą mogli zrobić zakupy w niższej cenie. Przy transakcji za określoną kwotę dołącz bon upominkowy obniżający końcową sumę.
Przy tworzeniu strategii marketingowej mieszaj działania promocyjne według własnego uznania i wykorzystaj wszystkie możliwe okazje, które mogą się przyczynić do zwiększenia Twoich przychodów i ruchu na stronie. W każdym miesiącu uwzględnij zakazane niedziele handlowe, które sprzyjają działalności e-commerce.
SPRAWDŹ WAŻNE DATY DLA E-COMMERCE W PIERWSZYM I DRUGIM KWARTALE ROKU