Pozyskiwanie leadów na usługi klienta, budowanie zasięgu, pozyskiwanie aktywności.
Centrum Fizjoterapii Ars Medica specjalizuje się w świadczeniu usług z zakresu fizjoterapii. Grono wysokiej klasy fizjoterapeutów oferuje różnorodne usługi związane m.in. z rehabilitacją, leczeniem bólu, poprawą sprawności fizycznej pacjentów po urazach czy fizjoterapią dzieci i niemowląt. W Ars Medica liczy się profesjonalizm i indywidualizm, a program terapeutyczny jest dostosowywany do długofalowych potrzeb i celów pacjenta.
Pozyskiwanie leadów na usługi klienta, budowanie zasięgu, pozyskiwanie aktywności.
01.03.2022 – 01.04.2023
Sportowcy, osoby po urazach, matki z dziećmi, osoby starsze, osoby posiadające dolegliwości bólowe.
Duża konkurencja na rynku, dobór odpowiednich grup docelowych.
Google Display Network
Facebook Ads
Sieć wyszukiwania Google
380
konwersji (kliknięcie w adres e-mail, nr telefonu, wysłanie formularza kontaktowego)
12 500
kliknięć w reklamy
0,99 zł
koszt kliknięcia
2,52%
CTR
Branża medyczna to bardzo konkurencyjny segment rynku, gdzie na reklamodawców czekają restrykcyjne przepisy dotyczące promowania usług zdrowotnych. Znajomość przepisów, właściwe profilowanie odbiorców, odpowiedni dobór kanałów i formatów reklamowych – te 4 elementy zapewniły Klientowi sukces, dzięki zrealizowanym przez nas kampaniom.
Pierwszym i jednocześnie niezbędnym krokiem naszych działań było skonfigurowanie Google Analytics, wdrożenie pixela konwersji, kodów remarketingowych oraz najważniejszych celów, aby móc prawidłowo monitorować kampanie, a następnie je optymalizować na podstawie analizy zebranych danych.
W kolejnym kroku przeprowadziliśmy analizę i wybór właściwych kanałów komunikacji oraz grup docelowych, co pozwoliło nam stworzyć skuteczną strukturę kampanii. Korzystaliśmy głównie z kampanii Google Display Network oraz Google Search. Reklama w Search została podzielona na kampanie, które miały na celu reklamować placówkę w wybranych miejscowościach: w Rzeszowie i Łańcucie. Działania te zostały wsparte dodatkowymi kampaniami reklamującymi usługi klienta, takie jak:
Kluczowe na tym etapie było precyzyjne dopasowanie słów kluczowych do usług, aby klienci poszukujący konkretnych ofert, trafiali na odpowiednie podstrony z informacjami dotyczącymi tych usług.
Ostatnim etapem wdrożeń, według przygotowanego dla Klienta mediaplanu, była kampania graficzna w sieci Google Display Network. Dzięki profilowaniu odbiorców i sprecyzowanym opcjom targetowania dotarliśmy z przekazem do docelowych grup użytkowników, zainteresowanych usługami Klienta. W przypadku tej kampanii istotne było odpowiednie przygotowanie reklamy, ponieważ Google stawia ograniczenia w zakresie reklamowania usług medycznych.
W pierwszym miesiącu działań koszt konwersji wszystkich kampanii na koncie wynosił 40,37 zł, a w kampanii Display 19,28 zł.
Natomiast już po dwóch miesiącach działań, dzięki odpowiedniej optymalizacji kampanii, ogólny koszt konwersji wszystkich kampanii na koncie wyniósł 23,12 zł, a koszt konwersji w GDN został obniżony do poziomu 10,71 zł.
Podczas tej współpracy postanowiliśmy działać dwutorowo i w imieniu Klienta dać się poznać społeczności Facebook. Przygotowaliśmy więc i wdrożyliśmy lokalną kampanię zasięgową, targetując ją na sprecyzowane miejscowości i zakładając promień w postaci dodatkowych kilometrów, aby promować usługi Klienta wśród osób, które dzięki lokalizacji z łatwością dotrą do wybranego gabinetu fizjoterapeutycznego.
Skuteczna reklama wymaga jednak nie tylko przemyślanej strategii ale i dobrego contentu, a wiemy sporo na temat tego, co, komu kiedy i jak komunikować. Przeanalizowaliśmy rynek, konkurencję, zbadaliśmy persony marki i popularność tematów, aby dotrzeć do grup o największym potencjale.
Następnie zaplanowaliśmy i opracowaliśmy content plan dla profilu Facebook Klienta, tak aby realizował założone cele strategiczne w zakresie rozwoju. Cele te nadal realizujemy, prowadząc dla Klienta działania w zakresie Facebook Ads i obsługi profilu social media.
Zarówno w kampanii zasięgowej, jak i aktywnościowej wykorzystaliśmy szczegółowe opcje targetowania grup według zainteresowań, zawężając je o wiek i lokalizację, aby jak najlepiej doprecyzować target Klienta. Efekt?
Aktywność: 33 852 już w pierwszym miesiącu działań
CPA: 0,01 zł – niżej niestety się nie dało 🙂