2023-12-29

Kampania reklamowa YouTube w kilku krokach

Kampania reklamowa YouTube w kilku krokach

YouTube, będąc jednym z najbardziej popularnych serwisów internetowych na świecie, przyciąga ponad 2,70 miliarda aktywnych użytkowników. Ta liczba stale wzrasta każdego roku, co czyni YouTube doskonałą platformą do prowadzenia kampanii reklamowych. Platforma oferuje możliwość emisji reklam w formie wideo, jak również w ramach swojej sieci reklamowej. Dzięki kampaniom na YouTube, przy stosunkowo niewielkich wydatkach, można dotrzeć z reklamowanym przekazem do dużej grupy potencjalnych klientów (źródło danych: https://www.meltwater.com/en/blog/youtube-statistics)

Spis treści:

Kampania YouTube – korzyści dla reklamodawców

  • Zwiększony zasięg i świadomość marki: YouTube posiada miliardy użytkowników na całym świecie, dzięki czemu oferuje ogromny zasięg. Odpowiednio zoptymalizowane kampanie mogą znacząco zwiększyć świadomość Twojej marki wśród preferowanego targetu.
  • Docieranie do docelowej grupy odbiorców: YouTube umożliwia precyzyjne targetowanie reklam, co pozwala dotrzeć do osób najbardziej zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami – opcje konfiguracji kampanii umożliwiają segmentowanie odbiorców według demografii, zainteresowań, lokalizacji, a nawet konkretnych zachowań realizowanych w Internecie.
  • Niski koszt reklam: Reklamy na YouTube charakteryzują mocno konkurencyjne stawki za wyświetlenie video, co pozwala na efektywne wykorzystanie budżetu reklamowego.
  • Wzrost ruchu na stronie i wzrost konwersji: Kampanie na YouTube mogą przekierowywać widzów na Twoją stronę internetową, zwiększając ruch i potencjalnie prowadząc do większej liczby konwersji.
  • Pomiar efektywności: Panel Google Ads oferuje szczegółowe statystyki, które pomagają mierzyć skuteczność kampanii.

Tworzenie nowej kampanii na YouTube – poradnik krok po kroku

1. CEL

Podczas tworzenia nowej kampanii zalecamy wybrać cel “Utwórz kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu”, dzięki temu pojawią się wszystkie możliwe typy kampanii dostępnych w systemie Google Ads.

kampanie youtube - lupigo

2. TYP KAMPANII

Jako typ kampanii wybieramy: Wideo

kampanie youtube - lupigo

3. PODTYP KAMPANII

Następnie musimy wybrać podtyp kampanii, który nas interesuje. W naszym poradniku skupimy się na typie: wyświetlenia filmu.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o podtypach kampanii oraz ich możliwościach zajrzyj na oficjalny profil supportu Google, gdzie znajdziesz wszystkie niezbędne informacje: https://support.google.com/google-ads/answer/2375497?sjid=6678199425508369972-EU#goal

kampanie youtube - lupigo

4. NAZWA KAMPANII I BUDŻET

W kolejnym kroku ustalamy nazwę kampanii i budżet, który możemy ustawić, wybierając spośród opcji:

  • dzienny – jeśli chcemy każdego dnia wydawać tę samą ustaloną kwotę,
  • całościowy – budżet dla całej kampanii, w ramach którego system reklamowy sam rozdysponuje całą podaną kwotę. Należy jednak pamiętać, aby ustawić datę zakończenia kampanii.

Na tym etapie konfiguracji kampanii mamy również możliwość wyboru lokalizacji oraz języka, a także dokonujemy wyboru czy chcemy, aby nasze video wyświetlało się w sieci partnerskiej Google.

Zalecamy, aby odznaczyć tę opcję, jeśli nie chcemy wyświetlać naszej reklamy na zewnętrznych stronach.

kampanie youtube - lupigo

5. YOUTUBE SHORTS – OPCJONALNIE

Jeśli posiadamy także materiał video w formacie dostosowanym do reklamy YouTube Shorts, wtedy warto rozważyć zaznaczenie tej opcji w ustawieniach kampanii, ponieważ będziemy mieli możliwość dodania jej do kampanii. Jeżeli jednak nie mamy takiego formatu, warto się zastanowić nad odznaczeniem tej opcji, ponieważ jeśli tego nie zrobimy, Google może automatycznie utworzyć format Shorts z naszego filmu, co może źle wyglądać.

6. URZĄDZENIA, FORMATY I USTAWIENIA WYŚWIETLANIA

Kolejnymi opcjami, które udostępnia system podczas tworzenia kampanii YouTube, jest wybór urządzeń, na których chcemy, aby była emitowana nasza reklama oraz możliwość dodania częstotliwości, dni oraz godzin, w jakie chcemy, aby reklama była wyświetlania.

kampanie youtube - lupigo

7. TARGETOWANIE

Następnie ustalamy opcje targetowania reklam: wiek, płeć, zainteresowania, tematy, miejsca docelowe, segmenty odbiorców.

kampanie youtube - lupigo

8. PRZESYŁANIE FILMU

W jednym z końcowym kroków dodajemy nasze wideo reklamowe, które możemy wdrożyć na dwa sposoby:

  • dodać do biblioteki komponentów na naszym koncie,
  • przesłać na nasz kanał Youtube.

W ustawieniach reklamy możemy również dodać link do filmu w formacie Shorts. Następnie w ustawieniach reklamy dodajemy link docelowy do naszej witryny oraz długi nagłówek i opis reklamy.

kampanie youtube - lupigo

9. USTALENIE STAWKI

W ostatnim kroku ustalamy stawkę za wyświetlenie naszej reklamy i klikamy przycisk: utwórz kampanię.

Kampania jest gotowa. Gratulacje! 🙂

kampanie youtube - lupigo

Dlaczego warto reklamować się na YouTube?

Reklamowanie na YouTube, łącząc kreatywność z dobrze przemyślaną strategią, może skutecznie zwiększyć rozpoznawalność marki i współczynnik konwersji. Ta platforma oferuje możliwość dotarcia do szerokiej i różnorodnej grupy odbiorców, a także precyzyjnego dostosowania kampanii, co pomaga uniknąć niepotrzebnego wydatkowania budżetu. Reklamy wideo są jednymi z najbardziej efektywnych narzędzi marketingowych, ponieważ umożliwiają przekazanie obszernych informacji w krótkim czasie.

Autor: Łukasz Moskal – Specjalista PPC w LUPIGO

All rights reserved LUPIGO.PL © 2024

/ Polityka prywatności