2018-02-22

5 sposobów na poprawę skuteczności reklam na Facebooku

Dzisiaj Facebook to nie tylko portal społecznościowy, ale także miejsce, gdzie można reklamować swój biznes. Coraz więcej przedsiębiorców korzysta z tej możliwości i promuje się za pomocą płatnych reklam.

Po znacznym ograniczeniu zasięgów organicznych przez serwis, są one niemalże jedyną opcją na dotarcie do odbiorców, którzy korzystają z tego medium. Finalnie przekazy mogą być wyświetlane na Facebooku, Instagramie, Messengerze oraz w aplikacjach i witrynach Audience Network. Jeśli chcesz wykorzystać potencjał Facebooka do swoich działań, to określ cel przyszłej kampanii marketingowej i zacznij tworzyć efektywne przekazy reklamowe!

Poniżej dowiesz się, co zrobić, aby Twoje reklamy zostały zauważone przez odbiorców, zachęcały do interakcji i przynosiły zyski.

1. Przyciągnij odbiorców profesjonalną i atrakcyjną kreacją

Przesyt reklam wśród społeczności internetowej powoduje, że potencjalni klienci mogą nie zauważyć kolejnej, mało ciekawej kreacji. Zaprojektuj interesującą grafikę, która przyciągnie wzrok i skłoni użytkowników do zapoznania się z tekstem promocyjnym. Używaj żywych, ale jednocześnie delikatnych kolorów, kontrastów, pogrubionych czcionek, wizerunku ludzi – elementy te ułatwiają zapamiętanie reklamy. W przypadku, gdy Twoja marka kojarzona jest z konkretnym kolorem, warto również w tym tonie prezentować przekazy reklamowe. Należy pamiętać o tym, że tekst może zajmować maksymalnie 20% miejsca na obrazie. W opisach nad reklamą korzystaj z emotikon, które poprawiają skuteczność całej kreacji.

Reklama marki odzieżowej Slavinia, która odzwierciedla wyżej wymienione cechy

2. Stwórz więcej niż jedną wersję reklamy

Przygotowując reklamę zazwyczaj ograniczamy się do jednej wersji, którą potem zamieszczamy na Facebooku i czekamy na efekty. Nie popełniaj tego błędu i przygotuj reklamę w kilku wariantach. Zadbaj o inne nagłówki, opisy reklam, teksty nad kreacją lub odmienne obrazy. Możesz także skorzystać z narzędzia Facebooka, które automatycznie tworzy wiele kombinacji przekazów reklamowych z dostarczonych mu elementów. Dzięki temu dowiesz się, który przekaz promocyjny zadziałał najlepiej na użytkowników, oszczędzając przy tym swój czas.

[vc_row css=”.vc_custom_1526650158511{margin-top: 5px !important;margin-bottom: 10px !important;border-top-width: 5px !important;border-bottom-width: 10px !important;padding-top: 5px !important;padding-bottom: 10px !important;}”][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/1″][vc_column_text]
[/vc_column_text][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]

[vc_row css=”.vc_custom_1526640108320{margin-top: 5px !important;margin-bottom: 5px !important;border-top-width: 5px !important;border-bottom-width: 5px !important;padding-top: 5px !important;padding-bottom: 5px !important;}”][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”22533″ img_size=”large” alignment=”center”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”22534″ img_size=”large”][/vc_column][/vc_row]

[vc_row css=”.vc_custom_1526640088750{margin-top: 5px !important;margin-bottom: 5px !important;border-top-width: 5px !important;border-bottom-width: 5px !important;padding-top: 5px !important;padding-bottom: 5px !important;}”][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/1″][vc_column_text]

Kreacja reklamowa marki ZENOX, gdzie widnieją różne teksty nad zdjęciami

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]

[vc_row css=”.vc_custom_1526640128361{margin-top: 5px !important;margin-bottom: 5px !important;border-top-width: 5px !important;border-bottom-width: 5px !important;padding-top: 5px !important;padding-bottom: 5px !important;}”][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/1″][vc_column_text]

3. Prezentuj produkty lub usługi w akcji

[/vc_column_text][vc_column_text]

Format wideo to doskonała opcja do tego, by w ciekawy i zachęcający sposób ukazać swoje produkty bądź oferowane usługi. Zamiast przedstawiać dany przedmiot w formie statycznej, ukaż go w realnym użyciu, aby odbiorca mógł wyobrazić sobie siebie w roli konsumenta. Wzbudzi to w nim potrzebę posiadania produktu, żeby zrealizować cel, który chce osiągnąć za jego pomocą. Skieruj wideo do nowych użytkowników i zbierz listę osób, które były zainteresowane filmem, aby w późniejszym czasie pokazać im nową reklamę. Do wideo warto także dodawać napisy, bowiem większość użytkowników Facebooka ogląda filmy bez dźwięku. [/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]

[vc_row css=”.vc_custom_1526640485738{margin-top: 5px !important;margin-bottom: 5px !important;border-top-width: 5px !important;border-bottom-width: 5px !important;padding-top: 5px !important;padding-bottom: 5px !important;}”][vc_column][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

[vc_row css=”.vc_custom_1526640088750{margin-top: 5px !important;margin-bottom: 5px !important;border-top-width: 5px !important;border-bottom-width: 5px !important;padding-top: 5px !important;padding-bottom: 5px !important;}”][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/1″][vc_column_text]

Przekaz wideo promujący obuwie UA HOVR

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]

[vc_row css=”.vc_custom_1526640128361{margin-top: 5px !important;margin-bottom: 5px !important;border-top-width: 5px !important;border-bottom-width: 5px !important;padding-top: 5px !important;padding-bottom: 5px !important;}”][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/1″][vc_column_text]

4. Wykorzystaj kanwę lub karuzelę

[/vc_column_text][vc_column_text]

Niewątpliwie atrakcyjnymi formami kreacji są karuzela i kanwa, które w niestandardowy sposób promują określone artykuły. Wybierając reklamę karuzelową, możesz każdy produkt przedstawić na osobnej karcie lub opowiedzieć o jego zaletach w kolejnych obrazach, czy też stworzyć jedną spójną historię – wybór zależy od Ciebie. Kanwa przeznaczona jest dla użytkowników urządzeń mobilnych, którzy poprzez interakcję z przekazem, staja się częścią jego narracji. Jeśli zdecydujesz się na format karuzelowy, to skorzystaj z dynamicznego remarketingu, który umożliwia precyzyjne kierowanie reklam. Twoje przekazy będą nie tylko wyświetlać się osobom, które wcześniej miały styczność z marką, ale dodatkowo ukaże im się produkt, który przeglądały. Spersonalizowana reklama, ze względu na swoją treść i częstotliwość emisji może ułatwić podjęcie decyzji zakupowej.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]

[vc_row video_bg=”yes” pofo_video_type=”youtube” parallax_image=”23550″ youtube_bg_url=”https://www.youtube.com/watch?v=q2lBqnKuiYc&feature=youtu.be” pofo_enable_responsive_css=”1″ css=”.vc_custom_1537359214794{margin-top: 5px !important;margin-right: 34% !important;margin-bottom: 5px !important;margin-left: 34% !important;border-top-width: 5px !important;border-bottom-width: 5px !important;padding-top: 5px !important;padding-bottom: 5px !important;}” responsive_css=”margin_right_desktop:10%25|margin_left_desktop:10%25|margin_right_tablet:10%25|margin_left_tablet:10%25|margin_right_mobile:10%25|margin_left_mobile:10%25″][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/1″ offset=”vc_hidden-xs”][vc_empty_space height=”700″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/1″ offset=”vc_hidden-lg vc_hidden-md vc_hidden-sm”][vc_single_image image=”23550″ img_size=”Full” alignment=”center”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]

[vc_row css=”.vc_custom_1526640088750{margin-top: 5px !important;margin-bottom: 5px !important;border-top-width: 5px !important;border-bottom-width: 5px !important;padding-top: 5px !important;padding-bottom: 5px !important;}”][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/1″ offset=”vc_hidden-lg vc_hidden-md vc_hidden-sm”][vc_single_image image=”23550″ img_size=”300×532″ alignment=”center”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/1″][vc_column_text]

Kanwa firmy ZENOX wykreowana podczas kampanii świątecznej

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]

[vc_row css=”.vc_custom_1526640128361{margin-top: 5px !important;margin-bottom: 5px !important;border-top-width: 5px !important;border-bottom-width: 5px !important;padding-top: 5px !important;padding-bottom: 5px !important;}”][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/1″][vc_column_text]

5. Wybierz odpowiednią grupę docelową

[/vc_column_text][vc_column_text]

W zależności od rodzaju prowadzonej kampanii reklamowej zastanów się, do kogo chcesz trafić z przekazem i jaki efekt chcesz uzyskać. Target, czyli swoją grupę docelową możesz zdefiniować w oparciu o profil behawioralny odbiorcy, remarketing, niestandardowe listy (np. adresy e-mail klientów) lub strategię lookalike. Ostatnia metoda pozwala na pozyskiwanie odbiorców, profilem podobnych do tych, którzy dokonali już zakupu lub odwiedzają podobne strony. Przy wyborze opcji targetowania masz także możliwość określenia danych demograficznych i geograficznych swoich potencjalnych klientów.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]

[vc_row css=”.vc_custom_1526640512813{margin-top: 5px !important;margin-bottom: 5px !important;border-top-width: 5px !important;border-bottom-width: 5px !important;padding-top: 5px !important;padding-bottom: 5px !important;}”][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/1″][vc_column_text]

Któryś z pomysłów szczególnie Cię zainspirował i wiesz, że mógłby zadziałać w Twojej kampanii reklamowej? Nie wiesz, czy samemu uda Ci się go zrealizować? Napisz, a my zajmiemy się resztą i pomożemy Ci skutecznie poprowadzić kampanię!

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]

All rights reserved LUPIGO.PL © 2024

/ Polityka prywatności