2019-02-05

Dlaczego Twoje social media nie sprzedają? 5 najczęstszych powodów

Social media to popularne kanały komunikacji (należą do nich między innymi Facebook, Instagram oraz Twitter), których rola w sprzedaży i budowaniu wizerunku marki w XXI wieku jest olbrzymia.

Jeszcze kilka lat temu służyły nam głównie jako źródło nawiązywania kontaktów ze znajomymi oraz forma rozrywki. Dziś, oprócz swojej pierwotnej roli, funkcjonują przede wszystkim jako szerokie i wyspecjalizowane płaszczyzny do pozyskiwania klienta, a także jako element wizerunku firm. Prawidłowo prowadzona komunikacja w social media pozwala zwiększyć sprzedaż oraz zapracować na zdobycie stałego i lojalnego klienta. W obrębie działań prowadzonych na Facebook’u czy Instagramie, podobnie jak w każdej dziedzinie życia, łatwo o błędy. Przedstawiamy Wam te najczęściej popełniane, których należy unikać, by komunikacja naszej firmy w social media przebiegała prawidłowo i przynosiła pożądane przez nas, mierzalne skutki.

1) „Nie chcę zabawy, chcę sprzedaży”

Powyższe zdanie wygłaszane na temat działań na w social media może wynikać z błędnego mniemania o założeniach social media. Bywa tak, że dla osób prowadzących własny biznes, zajętych planowaniem i mocno zapracowanych, waga posiadania konta na Facebook’u  jest marginalizowana. Nic dziwnego, ponieważ kilkanaście lat temu social media spełniały głównie rozrywkowe funkcje. Wtedy jeszcze nikt nie przypuszczał, że z platform nastawionych na budowanie sieci kontaktów powstanie machina przyczyniająca się do kreowania pozytywnego wizerunku i promowania produktów… O ile parę lat temu działania w obrębie social media można było uznać za rozrywkę i oderwanie od codziennych zajęć, tak dziś wręcz odwrotnie. O powadze sytuacji może świadczyć fakt, jak mocno struktury social mediów się rozbudowują. Mamy na myśli chociażby Marketplace na Facebooku, dzięki któremu możemy sprzedawać produkty innym użytkownikom aplikacji. Nie należy lekceważyć wpływu social mediów na sprzedaż. Nawet, jeśli za ich pomocą nie jesteśmy w stanie sprzedać czegoś bezpośrednio, to jednak dzięki regularnym i konsekwentnym zabiegom możemy skutecznie zaistnieć w sieci (oraz umysłach potencjalnych konsumentów) jako godna uwagi marka.

2) „Coś tam działam w social mediach”

Żyjemy w świecie przesytu reklam i nadmiaru informacji. Codziennie o uwagę w sieci walczy wiele unikalnych marek, blogerów, influencerów. Robią to stale po to, by skupić na sobie uwagę nowego odbiorcy albo utrzymać przy sobie tego, którego już pozyskali. Przykład ich działań jest dowodem na to, że przekaz, który pojawia się w social media powinien być ciekawy dla potencjalnego konsumenta i nie może on się pojawić raz. Pamiętaj, że dodawanie jednego postu na Facebooku na miesiąc nie wystarczy, by skutecznie zaistnieć w świadomości odbiorcy Twoich komunikatów. „Jakieś” działania nie pomogą. Muszą się one pojawiać w określonym czasie, by mogły dotrzeć do odpowiednich osób. Prowadzenie regularnej komunikacji w mediach społecznościowych warto już na wstępie oprzeć na zaplanowanej strategii. W ten sposób nie tylko zadbasz o to, by posty były widzialne w sieci ale i upewnisz ich odbiorcę o tym, że Ci na nim zależy i że masz mu coś do powiedzenia. Jeśli będziesz to robić konsekwentnie i z pomysłem możesz mieć pewność co to tego, że raz zdobyty klient wróci do Ciebie. Początkowe zainteresowanie klienta warto poprzeć dodatkowymi, wzmacniającymi zasięg odbioru komunikatu działaniami – takimi jak reklamy w Google Ads, czy kampania reklamowa na Facebooku, Instagramie lub Twitterze. Klient, którego jesteśmy w stanie zainteresować przekazem zacznie rozważać, czy proponowana przez Ciebie usługa jest mu potrzebna, a to pierwszy krok ku sprzedaży i budowaniu zaufania do marki.

3) „Już jest dobrze, więc możemy wstrzymać kampanię”

Tak jak napisaliśmy wyżej, podjęte działania w social media powinny mieć charakter ciągły. Pierwsze próby zaistnienia w świeci social media odniosły pożądany skutek? Świetnie! Rób to nadal! Skoro dotychczasowa strategia działa poprawnie możesz ją kontynuować lub wypłynąć na dalsze, do tej pory nieznane Ci wody. Badaj grupę docelową, eksperymentuj, rozszerzaj zasięgi, poznaj swoich klientów. W żadnym wypadku nie wstrzymuj działań, ponieważ chwilowo cel został zrealizowany. Gdy zaczniesz dostrzegać wzmożone zainteresowanie odbiorcy nowym typem komunikatu monitoruj efekty i pracuj nadal, by były jeszcze lepsze. Pamiętaj o tym, że tak jak i w życiu na pewne działania potrzebujesz więcej czasu, tak i tutaj jego upływ jest Twoim sprzymierzeńcem. Jeśli wydatki i moce przerobowe, które poświęcasz na prowadzenie kanałów w social media Cię ograniczają, sięgnij po profesjonalną pomoc. Doświadczona agencja reklamowa pomoże Ci zoptymalizować koszty podejmowanych działań oraz sprecyzuje założenia, podsuwając pomysły dopasowane do Twojego biznesu.

4) „Taka jakość zdjęć, jak do tej pory zupełnie mi wystarczy”

W kampaniach promocyjnych realizowanych za pomocą social media, a także w luźno dodawanych postach, przedstawiających Ciebie lub Twój produkt, oprócz wartościowych treści liczy się także kontent, w jakim będą dodawane. Kreacje graficzne, jakość umieszczanych zdjęć oraz ich oryginalność to bardzo ważne czynniki w drodze do sukcesu. Zauważ, że przeglądając profile różnorakich marek na Instagramie często widać, że każde zdjęcie wykonane jest w stricte określonym stylu. Ba! Często nawet w tych samych kolorach! To nie efekt przypadku, a doskonale przemyślanej strategii wizerunkowej. Kontent powinien porywać, przykuwać uwagę oraz być spójny z głoszonymi przez Ciebie hasłami reklamowymi. Najlepszym pomysłem na osiągnięcie sukcesu w tej materii jest wyznaczenie sobie określonych standardów prezentacji produktu, a wcześniej prośba o ocenę przez osoby, z których zdaniem się liczysz, a które potencjalnie mogłyby być Twoim klientem lub, o czym pisaliśmy powyżej, zasięgnięcie rady specjalistów, znających temat od podszewki. Na ładne rzeczy przyjemnie się patrzy, a komunikat reklamowy płynący z odpowiednio dobranego do przekazu zdjęcia może sprzedać w znacznie większym stopniu niż sam tekst.

5) „Kampanię reklamową na Facebooku mogę przeprowadzić sam”

Z prowadzeniem działań w kanałach social media bywa podobnie jak z odchudzaniem. Często próbujemy robić to na własną rękę, poszukujemy rozmaitych diet, sięgamy po zestawy ćwiczeń ale mimo upływającego czasu nie zauważamy efektów, które by nas w pełni zadowoliły, co często zniechęca do podejmowania kolejnych prób. Podobnie będzie w przypadku działań prowadzonych w social media. Nawet, jeśli jesteś pewien, że to, co robisz rozwija Twoje kanały komunikacji warto te sukcesy zestawić z czasem, który poświęciłeś na ich osiągniecie. Po takiej analizie może się okazać, że biorąc pod uwagę czas, jaki poświęciłeś na przygotowanie postów czy robienie zdjęć osiągnięte wyniki nie będą tak opłacalne, jak sobie to wcześniej wyobrażałeś. Spróbuj więc czegoś innego lub przekaż sprawę w ręce fachowców. Czas to pieniądz. Oni doskonale o tym wiedzą i mają bazę wiedzy na temat tego, jak zrobić to szybciej, skutecznej i taniej. Wbrew przekonaniu mówiącym o tym, że robiąc coś samemu tniemy koszty stoi teza, że przekazując sprawę profesjonalistom oszczędzasz najważniejszą walutę współczesnego świata  – czas dla siebie.

Prowadzisz własny biznes i chcesz promować go w social media?

Potrzebujesz fachowego doradztwa w zakresie podjętych działań?

Interesuje Cię stworzenie spójnych wizerunkowo kreacji graficznych?

Chętnie pomożemy w promowaniu Twojej marki.

Skontaktuj się z nami!

>>KONTAKT<<

All rights reserved LUPIGO.PL © 2024

/ Polityka prywatności