2018-01-15
Ważne daty dla Twojego e-commerce – I kwartał
Skuteczna promocja i efektowna sprzedaż to dwie rzeczy, do których dąży każdy sklep internetowy.
Warto wykorzystać do tego ważne daty w roku kalendarzowym, które pomogą Ci zwiększyć liczbę transakcji i ruch na Twojej stronie. Pamiętaj jednak, że nie zawsze należy czekać na ostatnią chwilę – rozpocznij swoją promocję na tyle wcześnie, aby klient zdążył z zakupem i był usatysfakcjonowany.
STYCZEŃ
Nowy Rok – 1 stycznia
Początek roku to doskonała okazja do tego, aby złożyć życzenia klientom, a tym samym zachęcić ich do odwiedzenia Twojego sklepu. Korzystając z e-mail marketingu, uwzględnij w wiadomości rabat bądź zareklamuj nową odsłonę swoich produktów. Dodatkowo możesz spersonalizować życzenia, aby korespondencja nie została odebrana jako spam, ale miła wiadomość w Nowym Roku.
Święto Trzech Króli – 6 stycznia
To drugi dzień, kiedy sklepy stacjonarne są zamknięte, a Ty dzięki temu możesz nakłonić odbiorców do zakupów online. Nawiązując do Trzech Króli, zaproponuj 3 produkty w cenie 2 lub dodaj dodatkowy rabat na artykuły z wyprzedaży, aby zwolnić miejsce przyszłej kolekcji.
Blue Monday – data ruchoma
Trzeci poniedziałek stycznia, czyli najbardziej depresyjny dzień w roku. Spraw radość swoim odbiorcom i podaruj im coś, co ich ucieszy. Sprawdzi się tutaj na pewno gratis do zakupów, bon wartościowy, który obniży kwotę do zapłaty czy też darmowa dostawa tego dnia.
Dzień Babci i Dzień Dziadka – 21 i 22 stycznia
Babcia i Dziadek to jedne z najważniejszych osób w naszej rodzinie, więc każdemu zależy na tym, aby oferowany prezent był wyjątkowy. Warto skupić się na strategii marketingowej, która wyeksponuje odpowiednie produkty Twojego sklepu. Doradź kupującym w wyborze najlepszego upominku i stwórz dedykowany content. Idealnym rozwiązaniem będzie sprzedaż w pakiecie, gdzie skomponujesz zestaw dla dwóch osób, a klient poniesie jednorazowy koszt wysyłki.
Przełom stycznia/lutego to także czas, kiedy organizowane są studniówki i rozpoczynają się ferie. Jeśli prowadzisz e-commerce modowy, biżuteryjny lub zajmujesz się sprzedażą sprzętów zimowych, to zintensyfikuj swoją promocję z uwzględnieniem tych wydarzeń. W przypadku, gdy nie chcesz udzielać zniżek, zadbaj o tematyczne dopasowanie produktów do akcji, aby przyciągnąć zainteresowane osoby do Twojego sklepu.
LUTY
Walentynki – 14 lutego
Tutaj również atrakcyjna okaże się sprzedaż pakietowa oraz walentynkowy rabat, w zależności do kwoty zakupu. Wiele osób ma także problem z tym, co kupić ukochanej osobie na Walentynki, dlatego pomyśl o uwydatnieniu tych produktów, które będą odpowiedzią na potrzeby konsumenta.
Tłusty Czwartek – data ruchoma
To moment, z którego także może skorzystać Twój e-sklep. Użyj pączka do reklamy i wymyśl ciekawą kreację, która przyciągnie odbiorców. Do tego darmowa dostawa, minimalna liczba produktów, aby otrzymać bonus, noc zakupów dla pączkożerców – kto nie chciałby skorzystać z któregoś tłustego rabatu?
Ostatki – data ruchoma
Wykorzystaj koniec karnawału na zakomunikowanie ostatniej szansy kupna artykułów w obniżonych cenach. Przypomnij swoim klientom, że to okres, kiedy wchodzi nowa kolekcja, a kończy się czas wyprzedaży. Możesz nie tylko nakłonić do zakupu przecenionych produktów, ale także zachęcić do nabycia towarów z nowej oferty, dając na nie rabat.
MARZEC
Dzień Kobiet i Dzień Mężczyzn – 8 i 10 marca
Święta, które powinno się uwzględnić w strategii marketingowej. W tym przypadku swoją promocję możesz poprowadzić na dwa sposoby – dedykując oferty promocyjne jedynie dla kobiet lub pokierować mężczyzn na upominki, które mogą podarować swoim kobietom (analogicznie w przypadku drugiego wydarzenia).
Światowy Dzień Konsumenta – 15 marca
Konsument, czyli sens istnienia Twojego sklepu. W tym wyjątkowym dniu pokaż mu, że o nim pamiętasz i zaskocz go ciekawą ofertą. Postaw na spersonalizowany e-mail marketing, a przy zakupach wręcz rabat na kolejne. Możesz także zaproponować, że przy zakupie kilku towarów, najtańszy dostanie za darmo. Jeśli klient będzie miał świadomość, że jest dla Ciebie ważny, to z pewnością uwzględni Twój sklep przy swoich wyborach.
Pierwszy Dzień Wiosny – 21.03
Ostatnia chwila, aby obudzić się z zimowego snu i przywitać wiosnę, a co za tym idzie – Twoje nowe produkty. Dla Ciebie oznacza to doskonały powód to rozpoczęcia akcji rabatowej i przedstawienia wiosennej kolekcji. Rozbudź odbiorców tego dnia słonecznymi promocjami i wydłuż darmową dostawę, żeby poczuli wiosnę, która zawitała do Twojego sklepu. Z okazji Pierwszego Dnia Wiosny możesz także zaoferować prezent przy zakupach za minimalną kwotę.
Zmiana czasu na letni – data ruchoma
Dłuższy dzień – dłuższy czas na internetowe zakupy. To kolejny pretekst do tego, by wprowadzić do Twojego sklepu noc zakupów. Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i obdaruj ich bonem rabatowym, który będzie ważny przez całą noc.
W marcu należy także pamiętać o zakazanych niedzielach handlowych, kiedy to sklepy stacjonarne są zamknięte (nowe przepisy wchodzą w życie od 2018 roku i uniemożliwiają handel w określone niedziele). Sprzyja to działalności e-commerce, która w tym czasie może proponować konsumentom atrakcyjne oferty.
Możliwości na promocję Twojego e-sklepu jest wiele, należy tylko wybrać najbardziej obiecującą metodę. Możesz łączyć i mieszać działania, które według Ciebie będą korzystne dla obu stron. Nie czekaj jednak do późna z kampanią, aby klienci zdążyli kupić proponowany prezent, np. na Dzień Babci. Łap chwilę i chwytaj okazję – czyli każdy pretekst jest dobry, żeby zorganizować akcję promocyjną!