2018-09-27
Ważne daty dla Twojego e-commerce – IV kwartał
Nadchodzące miesiące to okres urodzaju dla branży e-commerce. Wystarczy tylko, że przy promocji uwzględnisz zebrane poniżej daty.
Ostatni kwartał roku obfituje w wiele ważnych wydarzeń, które mogą mieć znaczący wpływ na zyski generowane przez internetowy biznes. Kluczowym momentem są Święta Bożego Narodzenia, ale nie należy również zapominać o zakazanych niedzielach handlowych, które zachęcają do robienia zakupów online.
PAŹDZIERNIK
Halloween – 31 października
To pierwsze data, która w pozytywny sposób może przyczynić się do wzrostu sprzedaży i ruchu na stronie. Zorganizuj noc zniżek na produkty w Twoim e-sklepie lub podaruj wszystkim osobom, które dokonały transakcji bon upominkowy na kolejne zakupy. To również doskonała okazja do tego, aby stworzyć ciekawe tematycznie kreacje, które przyciągną potencjalnych klientów.
LISTOPAD
Uroczystość Wszystkich Świętych – 1 listopada
W tym przypadku możesz przedłużyć promocje, które obowiązywały na Halloween – 1 listopada sklepy stacjonarne są zamknięte, a pomimo specyfiki tego dnia, mogą trafić się klienci, którzy będą chcieli zrobić zakupy online. Jeśli posiadasz asortyment, który koresponduje z tym świętem, to przygotuj gazetkę promocyjną, którą roześlesz mailem w formie newslettera.
Black Friday – data ruchoma
Czarny Piątek, czyli jedna z najlepszych okazji w roku na zrobienie promocji i przyciągnięcie klientów do sklepu. To święto wyprzedaży, dlatego, żeby przebić się w internecie ze swoją ofertą, zaproponuj coś, co będzie na tyle atrakcyjne, że odbiorca zechce zrobić zakupy właśnie w Twoim sklepie. Możesz zagwarantować darmową dostawę, znacząco przecenić artykuły lub zaoferować 3 produkty w cenie 2.
Cyber Monday – data ruchoma
Kolejny popularny wyprzedażowy dzień, który powinna uwzględniać strategia marketingowa. W cyberponiedziałek głównie ogłaszają się sklepy internetowe, czyli również Twój e-biznes! Wykorzystaj tę datę maksymalnie i przygotuj wyjątkowe promocje, z których będą mogli skorzystać klienci. Dołącz gratis do zamówienia, rabat obniżający kwotę kolejnej transakcji lub ogłoś noc zakupów.
Andrzejki – 29 listopada
Prowadzisz biznes odzieżowy, obuwniczy, galanteryjny lub biżuteryjny? Świetnie! Andrzejki koniec karnawału i doskonała szansa, żeby skutecznie wypromować swoje towary. Wyeksponuj odpowiednie artykuły, utwórz zestawy ze swoich produktów i pokaż klientom gotowe rozwiązania. Jeśli Twoja działalność skupia się w zupełnie innym obszarze, możesz również wykorzystać Andrzejki jako pretekst do zorganizowania akcji promocyjnej.
GRUDZIEŃ
Dzień Darmowej Dostawy – 5 grudnia
Ta data powinna być w kalendarzu każdego właściciela e-biznesu. W tym dniu większość sklepów internetowych oferuje darmową dostawę na wszystko, bez minimalnej kwoty zamówienia. Przyłącz się do akcji i zyskaj większy ruch na stronie, a także wzrost sprzedaży.
Mikołajki – 6 grudnia
W grudniu nie brakuje okazji do robienia obfitych zakupów, a jedną z nich są Mikołajki. Skuteczne okażą się tutaj dedykowane oferty z produktami, które nadają się na prezent. Wiele osób kupuje upominki na ostatnią chwilę, dlatego możesz zagwarantować szybkę dostawę, która będzie niezwykle ważna dla takich klientów.
Pierwszy Dzień Zimy – 21 grudnia
Początek zimy zwiastuje nową kolekcję, a więc jest to moment na przedstawienie produktów związanych z tą pora roku. Jeśli nie chcesz udzielać żadnych rabatów na zakupy, zadbaj o tematyczne dopasowanie artykułów i ich wyeksponowanie. Przyciągnie to odbiorców i ułatwi im wybór, jeśli będą chcieli dokonać zakupu. 21 grudnia to także ostatni dzień gwarantowanej dostawy przed świętami, co warto zaznaczyć w swojej komunikacji marketingowej.
Święta Bożego Narodzenia – 25, 26 grudnia
To chyba najbardziej intensywny czas w roku, w którym wszyscy dokonują zakupów. Wykorzystaj atut e-commerce, jakim jest możliwość składania zamówień nawet podczas świąt, kiedy sklepy stacjonarne są zamknięte. Promocję możesz rozpocząć już od Wigilii – pierwszego dnia zaoferuj zniżkę 30% na wszystko, kolejnego 25%, a ostatniego 20% – zachęci to klientów to szybszego zrobienia zakupów. Święta Bożego Narodzenia to także idealna pora na email marketing, który będzie zawierał życzenia świąteczne i dodatkowo prezentował Twoje artykuły.
Sylwester – 31 grudnia
Ostatnia istotna data w roku, która może mieć wpływ na Twoją sprzedaż. Jeśli posiadasz produkty odpowiednie do okazji, stwórz ciekawe kreacje wizerunkowe z ich wykorzystaniem i przeceń wybrane artykuły. Klientom, którzy zrobią u Ciebie zakupy, dołącz bon zniżkowy na kolejne zamówienie.
Oprócz wszystkich wymienionych ważnych dat, w które bogaty jest grudzień, pamiętaj też, że zaraz po świętach rusza zimowa wyprzedaż, czyli okres zniżek i rabatów. Możesz wtedy pozyskać wielu klientów, którzy chętnie kupią coś po niższej cenie. Każdy kwartał roku należy jak najlepiej wykorzystać przy planowaniu promocji marketingowej, aby zwiększyć ruch na stronie i sprzedaż. Ostatni z nich jest niekiedy najlepszym okresem dla branży e-commerce, dlatego tym bardziej należy skupić się na działaniach, które przyniosą oczekiwane efekty. Jest wiele możliwości na przeprowadzanie akcji promocyjnych, wybierz odpowiednią metodę i sukcesywnie zwiększaj grono swoich Klientów!
>> SPRAWDŹ WAŻNE DATY DLA E-COMMERCE W PIERWSZYM, DRUGIM I TRZECIM KWARTALE ROKU