Ważne daty dla Twojego e-commerce – IV kwartał

Wazne daty ecommerce LUPIGO

Nadchodzące miesiące to okres urodzaju dla branży e-commerce. Wystarczy tylko, że przy promocji uwzględnisz zebrane poniżej daty.

Ostatni kwartał roku obfituje w wiele ważnych wydarzeń, które mogą mieć znaczący wpływ na zyski generowane przez internetowy biznes. Kluczowym momentem są Święta Bożego Narodzenia, ale nie należy również zapominać o zakazanych niedzielach handlowych, które zachęcają do robienia zakupów online.

PAŹDZIERNIK

Halloween – 31 października

To pierwsze data, która w pozytywny sposób może przyczynić się do wzrostu sprzedaży i ruchu na stronie. Zorganizuj noc zniżek na produkty w Twoim e-sklepie lub podaruj wszystkim osobom, które dokonały transakcji bon upominkowy na kolejne zakupy. To również doskonała okazja do tego, aby stworzyć ciekawe tematycznie kreacje, które przyciągną potencjalnych klientów.

Ważne daty e-commerce| Lupigo

LISTOPAD

Uroczystość Wszystkich Świętych – 1 listopada

W tym przypadku możesz przedłużyć promocje, które obowiązywały na Halloween – 1 listopada sklepy stacjonarne są zamknięte, a pomimo specyfiki tego dnia, mogą trafić się klienci, którzy będą chcieli zrobić zakupy online. Jeśli posiadasz asortyment, który koresponduje z tym świętem, to przygotuj gazetkę promocyjną, którą roześlesz mailem w formie newslettera.

Black Friday – data ruchoma

Czarny Piątek, czyli jedna z najlepszych okazji w roku na zrobienie promocji i przyciągnięcie klientów do sklepu. To święto wyprzedaży, dlatego, żeby przebić się w internecie ze swoją ofertą, zaproponuj coś, co będzie na tyle atrakcyjne, że odbiorca zechce zrobić zakupy właśnie w Twoim sklepie. Możesz zagwarantować darmową dostawę, znacząco przecenić artykuły lub zaoferować 3 produkty w cenie 2.

Cyber Monday – data ruchoma

Kolejny popularny wyprzedażowy dzień, który powinna uwzględniać strategia marketingowa. W cyberponiedziałek głównie ogłaszają się sklepy internetowe, czyli również Twój e-biznes! Wykorzystaj tę datę maksymalnie i przygotuj wyjątkowe promocje, z których będą mogli skorzystać klienci. Dołącz gratis do zamówienia, rabat obniżający kwotę kolejnej transakcji lub ogłoś noc zakupów.

Andrzejki – 29 listopada

Prowadzisz biznes odzieżowy, obuwniczy, galanteryjny lub biżuteryjny? Świetnie! Andrzejki koniec karnawału i doskonała szansa, żeby skutecznie wypromować swoje towary. Wyeksponuj odpowiednie artykuły, utwórz zestawy ze swoich produktów i pokaż klientom gotowe rozwiązania. Jeśli Twoja działalność skupia się w zupełnie innym obszarze, możesz również wykorzystać Andrzejki jako pretekst do zorganizowania akcji promocyjnej.

Ważne daty e-commerce| Lupigo

GRUDZIEŃ

Dzień Darmowej Dostawy – 5 grudnia

Ta data powinna być w kalendarzu każdego właściciela e-biznesu. W tym dniu większość sklepów internetowych oferuje darmową dostawę na wszystko, bez minimalnej kwoty zamówienia. Przyłącz się do akcji i zyskaj większy ruch na stronie, a także wzrost sprzedaży.

Mikołajki – 6 grudnia

W grudniu nie brakuje okazji do robienia obfitych zakupów, a jedną z nich są Mikołajki. Skuteczne okażą się tutaj dedykowane oferty z produktami, które nadają się na prezent. Wiele osób kupuje upominki na ostatnią chwilę, dlatego możesz zagwarantować szybkę dostawę, która będzie niezwykle ważna dla takich klientów.

Pierwszy Dzień Zimy – 21 grudnia

Początek zimy zwiastuje nową kolekcję, a więc jest to moment na przedstawienie produktów związanych z tą pora roku. Jeśli nie chcesz udzielać żadnych rabatów na zakupy, zadbaj o tematyczne dopasowanie artykułów i ich wyeksponowanie. Przyciągnie to odbiorców i ułatwi im wybór, jeśli będą chcieli dokonać zakupu. 21 grudnia to także ostatni dzień gwarantowanej dostawy przed świętami, co warto zaznaczyć w swojej komunikacji marketingowej.

Święta Bożego Narodzenia – 25, 26 grudnia

To chyba najbardziej intensywny czas w roku, w którym wszyscy dokonują zakupów. Wykorzystaj atut e-commerce, jakim jest możliwość składania zamówień nawet podczas świąt, kiedy sklepy stacjonarne są zamknięte. Promocję możesz rozpocząć już od Wigilii – pierwszego dnia zaoferuj zniżkę 30% na wszystko, kolejnego 25%, a ostatniego 20% – zachęci to klientów to szybszego zrobienia zakupów. Święta Bożego Narodzenia to także idealna pora na email marketing, który będzie zawierał życzenia świąteczne i dodatkowo prezentował Twoje artykuły. 

Sylwester – 31 grudnia

Ostatnia istotna data w roku, która może mieć wpływ na Twoją sprzedaż. Jeśli posiadasz produkty odpowiednie do okazji, stwórz ciekawe kreacje wizerunkowe z ich wykorzystaniem i przeceń wybrane artykuły. Klientom, którzy zrobią u Ciebie zakupy, dołącz bon zniżkowy na kolejne zamówienie.

Oprócz wszystkich wymienionych ważnych dat, w które bogaty jest grudzień,  pamiętaj też, że zaraz po świętach rusza zimowa wyprzedaż, czyli okres zniżek i rabatów. Możesz wtedy pozyskać wielu klientów, którzy chętnie kupią coś po niższej cenie.

Ważne daty e-commerce| Lupigo

Każdy kwartał roku należy jak najlepiej wykorzystać przy planowaniu promocji marketingowej, aby zwiększyć ruch na stronie i sprzedaż. Ostatni z nich jest niekiedy najlepszym okresem dla branży e-commerce, dlatego tym bardziej należy skupić się na działaniach, które przyniosą oczekiwane efekty. Jest wiele możliwości na przeprowadzanie akcji promocyjnych, wybierz odpowiednią metodę i sukcesywnie zwiększaj grono swoich Klientów!

>> SPRAWDŹ WAŻNE DATY DLA E-COMMERCE W PIERWSZYM, DRUGIM I TRZECIM KWARTALE ROKU