ZWIĘKSZENIE SPRZEDAŻY ONLINE
AktywnyTurysta.pl to sklep, który oferuje specjalistyczną odzież i obuwie dla wszystkich osób uwielbiających aktywność na świeżym powietrzu. Sklep posiada w swojej ofercie takie marki, jak Regatta, Campus, CMP, Trespass czy Bergson.
Branża turystyczna jest wymagającym segmentem e-Commerce, w którym konkurencja mocno walczy o klienta. Sklepy muszą zabiegać o zaufanie i uwagę kupujących nie tylko samą ceną produktu, ale także dbałością o odpowiednie dostosowanie witryny do aktualnych trendów zakupowych.
ZWIĘKSZENIE SPRZEDAŻY ONLINE
Aktualizacja analityki, Konsultacje dotyczące efektywności strony, Zaplanowanie i wdrożenie kampanii Google Ads oraz Facebook Ads, Działania SEO onsite i offsite.
Google Ads
Facebook Ads
Instagram Ads
299%
+299% wzrost przychodów w pierwszych 3 miesiącach współpracy
224%
+244% liczby transakcji w pierwszych 3 miesiącach współpracy
104%
+104% wzrost przychodów w porównaniu roku 2020 do roku 2019
553%
553% – Średni ROAS w 2020
Współpracę z AktywnyTurysta.pl rozpoczęliśmy we wrześniu 2019 r. Głównym celem działań LUPIGO było zaplanowanie i wdrożenie zintegrowanej kampanii online, która nie tylko zwiększy ruch w witrynie, ale przede wszystkim wpłynie na systematyczny wzrost sprzedaży i pomoże wyraźniej zaznaczyć obecność sklepu w tym sektorze e-Commerce. W związku z tym, planowane działania miały charakter długofalowego rozwoju PPC w nowej strategii sklepu.
Klient prowadził już wcześniej kampanie Google Ads, więc naszą pracę rozpoczęliśmy od audytu konta reklamowego i aktualizacji jego struktury. W celu odpowiedniego mierzenia efektów kampanii, zaktualizowaliśmy również analitykę sklepu oraz dane dynamiczne dla systemów remarketingowych.
Zanim przystąpiliśmy do kampanii, skupiliśmy się nad konsultacjami dotyczącymi optymalizacji sklepu. Po przeprowadzeniu audytu, wskazaliśmy szereg elementów, które wymagały jak najszybszej poprawy – m.in. szybkość ładowania, wygląd w wersji mobilnej, widoczność karty produktów, filtrowanie kategorii i ich nazewnictwo oraz inne elementy, które są kluczowe dla odwiedzającego użytkownika.
Nazwa marki zobowiązuje, więc aby dotrzymać kroku Aktywnemu Turyście, już od początku współpracy zakasaliśmy rękawy, a Klienta poprosiliśmy o zapięcie pasów! Na efekty nie trzeba było długo czekać – po pierwszym miesiącu działań uzyskaliśmy:
A to dopiero początek, ponieważ byliśmy jeszcze w trakcie wdrożenia remarketingu dynamicznego oraz przed pełnym rozwinięciem kampanii produktowych PLA. Tym samym, po pełniejszej optymalizacji kampanii, wprowadzeniu odpowiedniej struktury i połączeniu danych sklepu z systemem Google, w pierwszych 3 miesiącach działań wygenerowaliśmy 961% wzrost przychodów bezpośrednio z kampanii Google Ads przy jednocześnie 300% wyższym budżecie reklamowym.
Cały sklep odnotował natomiast w 3 miesiące 299% wzrost przychodów i 37% poprawę współczynnika konwersji.
Oprócz zaprojektowania i wdrożenia kampanii tekstowej w wyszukiwarce oraz reklam produktowych, które stanowiły odpowiedź na zapytania użytkowników w obrębie wyszukiwarki, uruchomiliśmy również działania, które pozwoliły Aktywnemu Turyście dotrzeć do nowych odbiorców, zwiększać rozpoznawalność sklepu oraz generować wartościowy ruch w witrynie.
Przekazy reklamowe kierowaliśmy przede wszystkim do: użytkowników zainteresowanych podróżami, do fanów aktywności na świeżym powietrzu, osób zainteresowanych zakupem odzieży sportowej.
Wykorzystaliśmy także wiele zaawansowanych funkcjonalności systemów reklamowych, posługując się strategiami:
W celu rozszerzenia zasięgu działań prowadzonych dla sklepu i dotarcia do nowych odbiorców oraz osób, które już wcześniej odwiedziły Aktywnego Turystę, przygotowaliśmy również plan działań w obrębie serwisów Facebook i Instagram. Zakładał on przede wszystkim wdrożenie remarketingu dynamicznego. Ten bazując na pliku produktowym był w stanie proponować przeglądane oraz podobne produkty osobom, które odwiedziły sklep, ale nie dokonały zakupu.
Mając na uwadze również angażujące wpisy publikowane na Facebookowym profilu sklepu, wsparliśmy je działaniami obejmującymi płatne promocje postów.
Połączenie kampanii mającej na celu dotarcie do nowych odbiorców z działaniami remarketingowymi, pozwoliło na dodanie kolejnego kanału, za pomocą którego Aktywny Turysta komunikował się z odbiorcami. Ruch z Facebook był przez nas oczywiście odpowiednio tagowany, co nie tylko pozwoliło na analizę efektów prowadzonych działań, ale także na wykorzystanie tych danych w kanale Google Ads.
Tym samym od połowy 2020 r. aktywne kampanie w obrębie Facebook i Instagram odnotowywały coraz większy udział w generowanych w sklepie przychodach.
Po roku współpracy, możemy z pełną odpowiedzialnością stwierdzić, że to był aktywny czas. Kampanie prowadzone dla sklepu są nadal kontynuowane i wdrażamy coraz nowsze rozwiązania, których celem jest długofalowy wzrost przychodów sklepu.