Zwiększenie sprzedaży
Firma Boni Fratres Pharmaceutical od lat działa na rynku farmaceutycznym i oferuje szeroki asortyment wyrobów, które cieszą się ogromnym uznaniem wśród klientów. Produkty Bonifraterskie® to naturalne preparaty tworzone na bazie receptur Braci Zakonu Szpitalnego Bonifratrów. Podstawą Produktów Bonifraterskich® są naturalne, ziołowe ekstrakty znane ze swych dobroczynnych właściwości. W skład bogatej oferty wchodzą: suplementy diety, kosmetyki, produkty spożywcze oraz leki OTC. Zróżnicowana forma podania w postaci mieszanek ziołowych, syropów, tabletek, pastylek, herbatek oraz naturalnych soków bez konserwantów pozwala spełnić najwyższe wymagania w zakresie odpowiedniej suplementacji.
Zwiększenie sprzedaży
od 01.11.2021 – 29.06.2023 (i trwa nadal)
Osoby zainteresowane zdrowym trybem życia, osoby zainteresowane naturalnymi metodami wzmacniania odporności.
Ograniczenia systemu reklamowego w związku z zasadami dotyczącymi reklamowania suplementów diety, konkurencja na rynku suplementów diety.
Google Display Network
PLA
Sieć wyszukiwania Google
2 760 000
wyświetleń reklamy
1667
konwersji (zakup, dodanie do koszyka, formularz zamówienia)
550%
o tyle wzrósł ROAS
258%
wzrost przychodów sklepu
Działania dla Klienta rozpoczynaliśmy na aktywnym koncie reklamowym. Po aktualizacji skryptów reklamowych, pixeli Google Ads rozpoczęliśmy przygotowanie odświeżonej struktury kampanii.
Działania rozpoczęliśmy od przygotowania kampanii PLA., w których wyzwaniem było odpowiednie przygotowanie feedu produktowego, aby wszystkie parametry produktów, tytuły i opisy zawierały niezbędne informacje i spełniały zasady dotyczące reklamowania suplementów diety. Dzięki temu feed został zaakceptowany w Google Merchant Center i mogliśmy go wykorzystać w reklamach produktowych.
W kolejnym kroku uruchomiliśmy kampanię Search, w tym DSA, zawierającą frazy brandowe oraz kampanię z produktami, które w danym sezonie cieszą się największą popularnością, zwłaszcza w sezonie zimowym, czyli podnoszące odporność.
Wdrożone kampanie nie przyniosły oczekiwanych rezultatów, dlatego po pierwszym miesiącu działań postanowiliśmy wdrożyć kampanię Perfmormance Max. Została ona zoptymalizowana pod kątem wykorzystania odpowiednich produktów, grafik oraz parametrów dotyczących odbiorców, aby system miał jak najwięcej danych potrzebnych do skutecznego działania kampanii.
Okazało się, że był to strzał w 10 i kampanie PMax świetnie się sprawdziły w przypadku oferty tego Klienta. Od momentu wprowadzenia ich zauważalny był znaczny wzrost ROAS kampanii i przychodów całego sklepu.
Podobnie w przypadku uruchomienia działań w Google Display Network, gdzie kierowaliśmy przekazy zachęcające użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili stronę, aby wrócili do sklepu i dokonali zakupu.
„Po dokładnym zbadaniu rynku i skonfigurowaniu kampanii, zaobserwowaliśmy korzystny efekt w postaci wzrostu sprzedaży i rosnącego zainteresowania produktami marki. Dzięki właściwej optymalizacji kampanii i dostosowaniu feedu produktowego, oraz po dokładnym przeanalizowaniu rynku suplementów, kampania odniosła sukces, co zaowocowało wzrostem sprzedaży w sklepie Klienta.”
Łukasz, Specjalista PPC LUPIGO