Diadora Alpaca i Luminarie
Nie “Ciao!”, nie “Hello!” – witając legendarną markę na polskiej ziemi, postawiliśmy na nasze rodzime CZEŚĆ!
Nasz Klient – sklep mmsport.pl – który od 2020 roku jest Oficjalnym Polskim Dystrybutorem marki Diadora, chciał obwieścić to, jej fanom i przedstawić nowym konsumentom – my skutecznie mu w tym pomogliśmy.
Zobacz jak przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy akcję odświeżającą komunikację marki w Polsce i wygenerowaliśmy 56% wzrost poziomu sprzedaży, 41 000 000 wyświetleń oraz obniżyliśmy średni koszt kliknięcia o 54%.
Diadora Alpaca i Luminarie
Google Display | DV360 | YouTube | Remarketing
Google Display
DV360
YouTube
28 mln
uzyskana liczba wyświetleń w kampanii
800 tys.
wygenerowana liczba obejrzeń reklam wideo
120 tys.
liczba sesji na stronie www wygenerowana dzięki kampanii
0,45 zł
średni CPC kampanii
13 mln
uzyskana liczba wyświetleń w kampanii
100 tys.
wygenerowana liczba obejrzeń reklam wideo
0,01 zł
koszt obejrzenia w przypadku nowych użytkowników
54%
o tyle udało się obniżyć koszty CPC względem pierwszego etapu kampanii
Diadora to marka założona we Włoszech przez Marcello Danieli w 1948 roku początkowo produkowała buty do wspinaczki górskiej, a dzięki wysokiej jakości wykonania, marka szybko zyskała popularność w całym kraju.
Z czasem Diadora ewoluowała i rozpoczęła produkcję obuwia, odzieży oraz sprzętu sportowego. Niezwykła jakość wykonania i rosnąca popularność sprawiła, że produkty Diadora pragnęli nosić już nie tylko sportowcy, ale także postaci z branży showbiznesu.
Diadora ma na swoim koncie współpracę z wieloma gwiazdami sportu i kultury m.in z Roberto Baggio (włoski piłkarz), Ayertonem Senną (brazylijski kierowca wyścigowy), Marco Van Bastenem (holenderski piłkarz i trener) czy brytyjskim zespołem muzycznym Skunk Anansie.
Od wielu lat Diadora wyznacza lifestylowe i streetstylowe trendy, które zachwycają konsumentów. Najważniejsze wartości dla marki Diadora od początku jej istnienia to przede wszystkim włoskie rzemiosło, pasja, tradycja, skrupulatność tworzenia i oryginalny design.
Naszym zadaniem było przygotowanie odpowiedniego planu marketingowego dla wprowadzenia dwóch kolekcji obuwia Diadora – Alpaca oraz Luminarie.
Alpaca, to kolekcja, która nawiązywała do korzeni marki, klasycznej Italii. Seria otrzymała wspaniałą sesję zdjęciową oraz film reklamowy, nawiązujący do antycznej kultury i stylu. Odpowiednio dostosowane zdjęcia z sesji opatrzone zostały przygotowanymi wspólnie z Klientem hasłami w języku polskim. Materiał wideo został natomiast odpowiednio zaadaptowany dla wymagań systemów reklamowych i przygotowany w formacie 30 sek. oraz 6 sek. bumper ads.
Druga z kolekcji – Luminarie przygotowana została w odwołaniu do hasła „Made in Italy”. Do jej produkcji wykorzystano najwyższej jakości materiały, a w swojej stylistyce nawiązywała do kultowych modeli marki. Sama nazwa nie bez powodu kojarzy się ze światłem i iluminacją, w modelach wykorzystano bowiem odblaskowe elementy, które podkreślały charakter serii. Podobnie jak w przypadku serii Alpaca i tym razem przygotowano najwyższej jakości materiały graficzne i wideo. Filmy reklamowe skupiły się jednak na podkreśleniu szczegółowości produkcji marki i jej klasycznego rzemiosła.
Wiemy, że najlepszym sposobem na wzbudzenie zainteresowania produktami modowymi jest ich świetna prezentacja. Dlatego w kampanii postawiliśmy głównie na kampanie Display, Programmatic oraz Wideo.
Korzystając z klimatycznej sesji zdjęciowej wykonanej przez Diadora, przygotowaliśmy ich adaptację na polski rynek.
Po opracowaniu z Klientem finalnych przekazów reklamowych oraz Media Planu, przystąpiliśmy do przygotowania całej gamy kreacji. Stawiając na atrakcyjną formę przekazu i wykorzystanie niestandardowych narzędzi Google Marketing Platform (DV360) byliśmy w stanie wdrożyć nie tylko statyczne banery reklamowe, ale również:
Pierwszą serią obuwia, na której skupiła się kampania, była Alpaca.
Kreacje na tym etapie podzielono na:
Niemniej istotnym elementem tego etapu były kreacje wideo, które w formatach pełnego filmu reklamowego (opatrzonego polskojęzycznym hasłem) oraz krótkiego bumper ads docierały do wybranych odbiorców w sieciach YouTube, sieci partnerów Google oraz najpopularniejszych playerach i VOD.
Planując kampanię wizerunkową nie zapomnieliśmy jednak o uzupełnieniu jej o efektywnościową część działań. Poza kampaniami spełniającymi cel budowania rozpoznawalności marki uruchomione zostały również kampanie w wyszukiwarce, które pozwoliły wyświetlać się na frazy brandowe oraz promować w formie reklam produktowych wprowadzany do sklepu asortyment.
Dzięki temu już po tygodniu od startu kampanii Klient odnotował 2x wzrost ruchu na zapytania związane z marką z wyszukiwarki. Po miesiącu prowadzenia działań wartość ta stanowiła już natomiast 4x poziomu wejść sprzed uruchomienia akcji promocyjnej Alpaca.
Dalsza część case study skupia się na przedstawieniu „wizualnej” części akcji wprowadzającej Diadora ponownie do Polski, jednak nadmienimy, że w celu osiągnięcia wymienionych efektów w wyszukiwarce zastosowaliśmy szereg rozwiązań takich jak:
Przekazy docierały do użytkowników w sposób skuteczny i zrównoważony, a kampania widoczna w sieci uzyskała 28 mln wyświetleń.
Jak wspominaliśmy, promocja obejmowała też reklamy wideo: kampania wygenerowała 800 tys. obejrzeń.
Istotne dla nas było, aby użytkownicy trafili na stronę poprzez kontakt z reklamą – to też nam się udało, kampania wygenerowała 120 tys. sesji.
Tanio to nie zawsze znaczy dobrze, no chyba że mowa o kosztach kliknięcia ? Nasza kampania uzyskała średni CPC na poziomie 0,45 zł, a koszt obejrzenia wyniósł średnio 0,01 zł.
Jeśli chodzi o jakość ruchu, to pamiętajmy, że była to kampania głównie wizerunkowa, jednak mimo tego użytkownicy spędzali w witrynie od 40 sekund do nawet ponad 2,5 minut i średnio przeglądali od 2 do nawet 7 podstron sklepu.
Jakość uzyskanych efektów była więc bardzo dobra nie tylko w momencie prowadzonych działań, ale poprzez remarketing, pozwalała również budować długotrwałą relację z zainteresowanymi marką użytkownikami w późniejszym czasie.
Kampania wizerunkowa miała swoją kontynuację. Prezentując światu model Luminarie, podkreśliliśmy to, co stanowi DNA marki – włoskie rzemiosło i kunszt wykonania, ale też design, który sprosta potrzebom współczesnego odbiorcy.
Kampania dotarła do nowych użytkowników zdefiniowanych jako wspomniani wcześniej młodzi odbiorcy, fani mody, streetstyle’u, związani ze sportem.
Istotnym elementem kierowania przekazów był remarketing, bazujący na listach odbiorców pozyskanych w pierwszym etapie działań oraz niestandardowych listach stworzonych na bazie pierwszego etapu kampanii.
Drugi etap kampanii pozwolił kontynuować komunikację i wspierać wizerunek marki. Niektóre statystyki kampanii Luminarie
Kampania wprowadzająca ponownie markę Diadora na rynek okazało się dużym sukcesem. Klient odnotował już w trakcie jej trwania znaczny wzrost zainteresowania promowanym asortymentem oraz marką. Ponadto niedługo po akcji wprowadzającej kontynuowano komunikację wspierającą budowanie świadomości i zainteresowanie na rynku.
W kolejnych miesiącach mieliśmy możliwość prowadzenia wielu kampanii follow-upowych i promujących kolejne kolekcje Diadora. Tym samym umacniając pozycję Diadora na rynku polskim.
„Dzięki atrakcyjnym i różnorodnym materiałom graficznym oraz video dostarczonym przez Klienta, uruchomiliśmy atrakcyjne kampanie Display, Programmatic oraz Video, co w połączeniu z naszą głęboką wiedzą z zakresu realizacji kampanii Google Ads przyczyniło się do osiągnięcia założonych KPI. Odpowiednia administracja oraz zarządzanie kampanią pozwoliły zredukować koszty reklam i skoncentrować się na przekazach osiągających najlepsze wyniki”.
Łukasz, specjalista PPC LUPIGO