Promocja cateringu dietetycznego: zwiększenie przychodów, wzrost liczby transakcji, budowa rozpoznawalności marki, wsparcie social media
Healthy Food Catering to firma specjalizująca się w dostarczaniu cateringu na terenie całej Polski. Jej głównym celem jest promowanie zdrowego stylu życia poprzez oferowanie smacznych i zdrowych dań przygotowywanych z wysokiej jakości naturalnych składników. Firma proponuje szerokie menu, które uwzględnia różnorodne preferencje żywieniowe. Ponadto oferuje różne formy diet pudełkowych, w tym realizację zamówień indywidualnych czy dostawę posiłków do biur.
Promocja cateringu dietetycznego: zwiększenie przychodów, wzrost liczby transakcji, budowa rozpoznawalności marki, wsparcie social media
Osoby zainteresowane zdrowym trybem życia, osoby zainteresowane naturalnymi metodami wzmacniania odporności
Duża konkurencja na rynku, utrzymanie poziomu sprzedaży w słabszych okresach sprzedażowych, zwiększenie rozpoznawalności marki
dane z okresu: 11.2022 – 06.2023 (kampania nadal trwa)
Facebook Ads
Instagram Ads
Google Display Network
YouTube – TV, audio
Sieć wyszukiwania Google
143%
wzrost przychodów w 6 miesięcy
98%
niższy koszt ATC Facebook Ads
3,73 zł
koszt konwersji Google Ads dodanie do koszyka
9,39%
współczynnik konwersji Google Ads
Skuteczna reklama przy dużej konkurencji rynkowej, w najgorętszym momencie sprzedażowym w roku – tak rozpoczęliśmy współpracę z firmą Healthy Food Catering, która miała apetyt na więcej. Promocja diet pudełkowych postawiła przed nami kilka wyzwań, ale efekt w postaci wzrostu przychodów o 143% w 6 miesięcy pokazuje, że rynek wygrywa ten, kto ma dobrą strategię reklamową.
W fazie przygotowań do uruchomienia kampanii przeprowadziliśmy analizę biznesu klienta oraz dokonaliśmy przeglądu działań prowadzonych dotychczas w systemach reklamowych. W trakcie prac zauważyliśmy problemy Google Analytics związane ze śledzeniem konwersji, zliczaniem ich wartości i gromadzeniem danych. Problemy te zostały rozwiązane w pierwszej kolejności, abyśmy podczas analiz mogli opierać się na wiarygodnych danych.
Analiza rynku i konkurencji, widoczności marki Klienta w przestrzeni internetowej, określenie jej mocnych stron oraz wyróżników pomogły zaplanować nową strategię działań, której wdrożenie było strzałem w dziesiątkę. Nasza koncepcja wymagała wdrożenia nowych struktur na kontach reklamowych klienta w systemach Facebook i Google.
Współpracę z marką Healthy Food Catering rozpoczęliśmy w listopadzie 2022 roku, podczas której w pierwszych tygodniach przetestowaliśmy 377 kreacji, różnych przekazów i grup odbiorców. Po 2-miesięcznej fazie testów wybraliśmy najlepiej sprawdzające się przekazy oraz kreacje, rozwinęliśmy bieżące kampanie oraz skupiliśmy się na kampaniach wspierających. Współpracę z klientem na bieżąco rozwijaliśmy także o dodatkowe elementy, takie jak rekomendacje rozwojowe w zakresie social media, strategii komunikacji, person marki, wdrożeń na stronie internetowej oraz wsparcie w realizacji e-mail marketingu.
Dzięki przeprowadzonym testom zauważyliśmy, że w systemie reklamowym Google Ads najlepiej radzą sobie reklamy Performance Max, które generowały najwięcej zakupów, przy jednocześnie najniższym jego koszcie. Koszt konwersji (dodanie do koszyka, zainicjowanie płatności) po przejęciu działań został obniżony do 3,73 zł. W przypadku marki Healthy Food Catering, nowy klient cechuje się wysokim LTV, co stanowi dla marki poziom bardzo satysfakcjonujący.
Równolegle do kampanii sprzedażowych prowadziliśmy działania wizerunkowe mające na celu zwiększenie rozpoznawalności marki, co przełożyło się na pozyskanie na stronę Klienta wartościowego ruchu z wyszukiwań organicznych i wejść bezpośrednich.
Wdrażając na konto klienta nową strukturę kampanii, skupiliśmy się na działaniach mających na celu budowanie rozpoznawalności marki Healthy Food Catering, pozyskanie na stronę klienta wysokiej jakości zaangażowanego ruchu, kampaniach konwersyjnych oraz wsparciu profili social media. Bieżący rozwój i optymalizacja kampanii, testy nowych przekazów i targetów zaowocowały obniżeniem o 98% kosztu dodania do koszyka, który wynosił 265 zł przed przejęciem działań na koncie, do średnio 3 zł po 6 miesiącach współpracy i uzyskaniem 5507 konwersji (dodanie do koszyka, zainicjowanie płatności).
Pomimo obaw klienta, dzięki stałej optymalizacji kampanii, utrzymaliśmy poziom działań i budżety reklamowe w okresie grudzień-marzec. Dzięki temu już od stycznia klient zauważył wysoki poziom liczby zamówień, podczas gdy konkurencja, która wyciszyła działania, odnotowała go dopiero od marca.
Od marca 2023 rozszerzyliśmy działania na całą Polskę, pomimo że początkowo klient wyrażał obawy wobec tego kroku i planował skupienie się na kilku wybranych miastach. Zmiana strategii poskutkowała – po raz kolejny pozyskaliśmy nowych klientów i wygenerowaliśmy wzrost przychodów o 143% od przejęcia działań w listopadzie do kwietnia.
Jednym z głównych celów, który udaje nam się realizować jest utrzymanie odpowiedniego poziomu sprzedaży w sezonie letnim, w którym trend wakacyjny, podczas którego, według informacji otrzymanych od klienta, sprzedaż diet mocno spada. Dzięki stale prowadzonym pracom optymalizacyjnym udaje nam się utrzymać sprzedaż na wysokim poziomie, a spadki poza sezonem nie są dla klienta mocno odczuwalne.
Przychody 06.2022 – 05.2023