Pozyskiwanie klientów, budowanie rozpoznawalności
HEGRA Deweloper to firma zajmująca się budową i sprzedażą apartamentów w Rzeszowie. Specjalizuje się w projektowaniu i realizacji nowoczesnych, funkcjonalnych apartamentów o wysokim standardzie. Celem HEGRA Deweloper jest tworzenie nowych przestrzeni mieszkaniowych, które spełniają oczekiwania klientów i zapewniają im doskonały komfort życia.
Pozyskiwanie klientów, budowanie rozpoznawalności
Młodzi ludzie szukający mieszkania dla siebie oraz starsi poszukujący mieszkania np. dla swoich dzieci, osoby preferujące mieszkania o wysokim standardzie traktujący jego zakup także jako inwestycję
Duża konkurencja na rynku, dobór odpowiednich grup docelowych, zawężenie lokalizacji
01.03.2022-01.04.2023 (i nadal trwa)
Facebook Ads
Google Display Network
YouTube
Sieć wyszukiwania Google
3 696 829
wyświetleń reklam Facebook Ads
79%
niższy koszt za kontakt
29 zł
śr. koszt za kontakt
0,01 zł
śr. koszt za aktywność w postach
Skuteczna kampania w wymagającej branży, w której występują częste wahania na rynku, a klienta docelowego cechuje wysoka zasobność portfela? Wiemy dużo na ten temat. Choć wydaje się, że tak ważne zależności będą blokerem w pozyskiwaniu kontaktów od osób zainteresowanych kupnem mieszkania, z naszą znajomością branży i rynku klienta nie tylko dotarliśmy do niszy zainteresowanej inwestycją, ale utrzymaliśmy wysoką efektywność w momencie kryzysu w branży nieruchomości.
W pierwszej fazie działań dokonaliśmy selekcji odpowiednich kanałów i grup odbiorców, co umożliwiło nam skonstruowanie odpowiedniej struktury kampanii oraz rozdzielenie budżetu. W realizowanej strategii reklamowej skupiliśmy się na dotarciu do nowych odbiorców, a następnie do osób, które już odwiedziły stronę klienta i są zaznajomione z ofertą. Aby to osiągnąć, wykorzystaliśmy odpowiednie grupy remarketingowe. Zgodnie z ustaleniem z klientem, działania skoncentrowaliśmy na obszarze całego Podkarpacia. Rzeszów, stolica województwa, jest mocno rozwijającym się miastem, którego popularność stale rośnie. Oferuje ono coraz większe możliwości przyciągając wielu ludzi, którzy chętnie osiedlają się tutaj, co stanowi doskonałą okazję do sprzedaży mieszkań.
Działania pozyskujące kontakty od potencjalnych klientów skoncentrowaliśmy na kampanii Lead Ads realizowanej na Facebooku, która w przypadku branży nieruchomości przynosi największą korzyść, ponieważ deweloper nie musi sam szukać klientów – to my mu ich dostarczamy.
Równolegle do kampanii pozyskującej kontakty realizowaliśmy kampanie wspierające: budujące rozpoznawalność, sprawdzające na stronę wartościowy ruch, a także prowadziliśmy działania rozwojowe w obrębie social media klienta. Publikowane w nich materiały wykorzystywaliśmy także w realizowanych kampaniach, podkreślając wysoki standard wykończenia apartamentów i korzyści wynikające z inwestycji w nieruchomości klienta. Materiały te przyniosły 8996 kliknięć w docelowych grupach odbiorców i cechował je średni współczynnik CTR 3,43% oraz śr. CPC 0,15 zł, a koszt aktywności w postach uzyskał wartość 0,01 zł.
Podczas realizacji kampanii koncentrowaliśmy się na konkretnej potrzebie klienta docelowego. Przygotowaliśmy przekazy przedstawiające różne zalety oferowanych apartamentów, takie jak inteligentne rozwiązania, jakość premium, różnorodne metraże i rozwiązania architektoniczne. Przygotowane przez nas materiały reklamowe miały za zadanie zachęcić potencjalnych klientów do nawiązania kontaktu.
Dzięki przemyślanej i konsekwentnej strategii, wdrożonym metodom precyzyjnego targetowania, bieżącej optymalizacji oraz realizowanym testom przekazów reklamowych dotarliśmy do osób mocno zainteresowanych nabyciem nieruchomości, które szukają nowoczesnych apartamentów o wysokim standardzie – do zamieszkania lub jako inwestycję na wynajem. Ponadto obniżyliśmy koszt za pozyskanie kontaktu o 79% od momentu startu kampanii. Jak widać, nasza strategia przyniosła doskonałe rezultaty.
W trakcie współpracy z klientem nie zabrakło wyzwań. Jednym z największych był kryzys na rynku, a z nim rosnąca inflacja i stopy procentowe kredytów, niepewność nabywców, która jest często barierą wpływającą na mniejsze zainteresowanie inwestowaniem w nieruchomości. Pomimo tych wyzwań, w momencie kryzysu na rynku nieruchomości utrzymaliśmy wysoką efektywność w pozyskiwaniu kontaktów oraz 75% wzrost liczby kliknięć w przycisk „umów wizytę” z doradcami klienta i 27% wzrost zapytań o cenę nieruchomości.
Z kampanii pozyskaliśmy leady w średniej cenie 29 zł za kontakt. Wynik ten uważamy za bardzo dobry, mając na uwadze jakość pozyskanych kontaktów i wartość oferowanych apartamentów. Ponadto proces decyzyjny w tej branży jest wydłużony, jednak jakość pozyskanych kontaktów sprawia, że doradcy klienta mogą wciąż kontaktować się z osobami, które wypełniły formularz.
Kampania realizowana w systemie reklamowym Google miała na celu budowanie rozpoznawalności nieruchomości klienta na rynku, co w konsekwencji przyczynia się do wzrostu liczby potencjalnych klientów.
W ramach naszej kampanii w sieci wyszukiwania Google, oprócz fraz brandowych, dokonaliśmy selekcji fraz, które miały największe szanse na konwersję i pozyskanie nowych klientów. W przygotowanej kampanii displayowej korzystaliśmy zarówno z banerów statycznych, jak i elastycznych reklam displayowych.
W realizowanej strategii wykorzystaliśmy również reklamę wideo. W ramach kampanii na platformie YouTube zaprezentowaliśmy materiały dotyczące nieruchomości, które ukazywały zalety promowanych apartamentów. Skupiliśmy się zarówno na dotarciu do nowych odbiorców, jak i wykorzystaliśmy remarketing w celu wzmocnienia zainteresowania potencjalnych klientów.
* Materiały graficzne do kampanii zostały dostarczone przez Klienta